«Ένωση γονέων Αγ.Παρασκευής»: «Πως αποφάσισαν και ψήφισαν (θετικά ή αρνητικά) οι δημοτικοί σύμβουλοι χωρίς την εισήγηση της Δ.ΕΠ; χωρίς δηλαδή να γνωρίζουν για ποιο πράγμα ψηφίζουν;

0
x 00102

Η συγκεκριμένη απόφαση είχε ληφθεί χωρίς στο προς συζήτηση φάκελο να υπάρχει η απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας η οποία (απόφαση) ήταν

x 00102

αρνητική για την παραχώρηση χωρίς καμιά απολύτως δικαιολογία από πλευράς του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου που είναι και κατά το νόμο υπεύθυνος για το «σύννομο» της εισαγωγής των θεμάτων προς ψήφιση.

Εμείς συναντηθήκαμε με την κ. Αύρα Μπασακίδου-Καράμπελα πρόεδρο της Ένωσης Γονέων Αγ. Παρασκευής και τον κ. Γιώργο Κρητικίδη μέλος του Δ.Σ της Ένωσης και μιλήσαμε μαζί τους τόσο για το συγκεκριμένο θέμα όσο και για άλλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

«Σ» Θα θέλαμε κατ΄ αρχήν για όσους ενδεχομένως δεν γνωρίζουν την ένωση ως θεσμό, να μας εξηγούσατε το ρόλο της στην εκπαιδευτική κοινότητα.
«Η Ένωση Γονέων Αγ. Παρασκευής, είναι ένα δευτεροβάθμιο όργανο που έχει ως μέλη της, του συλλόγους γονέων των σχολείων και μπορούμε να καμαρώνουμε επειδή στην πόλη μας και τα 22 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν ενεργούς συλλόγους γονέων, με αποτέλεσμα να συγκαταλεγόμαστε πανελλαδικά στις πιο ενεργές και διεκδικητικές ενώσεις»
«Σ» Ξέρουμε ότι πέρσι οι «πιέσεις» της ένωσης απέτρεψαν συγχωνεύσεις σχολείων, ποιες είναι οι εκτιμήσεις για την επόμενη χρονιά;
«Είναι γεγονός ότι την τελευταία τριετία καταφέραμε και αποτρέψαμε τις συγχωνεύσεις σχολείων, γεγονός που δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως «Τυχαίο» και θέλουμε να πιστεύουμε ότι συμβάλαμε κι εμείς σε αυτό με τη δράση μας.
Για την τρέχουσα σχολική χρονιά το δημοτικό συμβούλιο συζήτησε στις 31 Οκτωβρίου 2012 το θέμα των συγχωνεύσεων, ιδρύσεων, καταργήσεων και γενικά μεταβολών σχολικών μονάδων μετά από αίτημα που απέστειλε το υπουργείο παιδείας.
Εμείς ως ένωση, κάναμε παρέμβαση στέλνοντας ένα έγγραφο στον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου με την παράκληση της ανάγνωσης του προς το σώμα για την καλύτερη ενημέρωση των δημοτικών συμβούλων, το οποίο όμως δεν αναγνώστηκε ποτέ ίσως επειδή ξέχασε να το κάνει ο πρόεδρος…
Η εκτίμηση μας είναι ότι ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και δημοτικός σύμβουλος κ. Κωνσταντακόπουλος αντιμετώπισε την απάντηση του δήμου μας στο συγκεκριμένο έγγραφο του υπουργείου παιδείας, ως ένα απλά διαδικαστικό «βήμα» που θα έπρεπε να κάνει το Δημοτικό Συμβούλιο προς το υπουργείο και διατράνωσε ότι δεν θέλει καμιά κατάργηση σχολείου στην πόλη.
Εμείς έχουμε το άγχος, την αγωνία, την υποψία σε συνδυασμό και με τον προϋπολογισμό του κράτους και με την εισηγητική έκθεση του κ. Στουρνάρα που κατατέθηκε και ψηφίστηκε αυτές τις μέρες ότι προβλέπονται συγχωνεύσεις σε 1.500 σχολεία σε όλη την Ελλάδα.
Στην πόλη μας ανησυχούμε για την πιθανότητα κατάργησης του 12ου δημοτικού, το οποίο έχει μεν ιδρυθεί, αλλά δεν έχει ακόμα στεγαστεί και στα χαρτιά φαίνεται τοποθετημένο στο χώρο των πρώην εκπαιδευτηρίων «Μακρή» και η αγωνία μας είναι αν έχουν γίνει κάποια διαδικαστικά βήματα ώστε να το κατοχυρώσουμε επειδή είναι πάρα πολύ εύκολο για το Υπουργείο Παιδεία παίρνοντας έναν κατάλογο σχολείων ιδρυμένων αλλά «Άστεγων» να τραβήξει μια γραμμή και να πει: «Αυτά τα καταργώ».
Σ αυτή τη φάση όπως καταλαβαίνετε αν συμβεί κάτι τέτοιο πέρα από το ότι θα συνεχίσει ο συνωστισμός παιδιών στο 3ο και στο 6ο Δημοτικό, υπάρχουν και αντικειμενικοί λόγοι που «Λένε» ότι αν δεν λειτουργήσει το 12ο Δημοτικό στο συγκεκριμένο χώρο, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να το χάσουμε, και ο χώρος των πρώην εκπαιδευτηρίων «Μακρή» να γίνει οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτό που εμείς ζητάμε, δηλαδή να παραμείνει ως χώρος «Σχολείων» και να μην δοθεί για εμπορευματοποίηση.
Ένας άλλος κίνδυνος που μας ανησυχεί είναι η περίπτωση συγχώνευσης του 5ου Γυμνασίου με το 1ο Γυμνάσιο χωρίς ωστόσο ο διευθυντής εκπαίδευσης να έχει εισηγηθεί κάτι τέτοιο.
Πάμε με καλές προδιαγραφές αλλά δεν ξέρουμε την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας που μπορεί ξαφνικά ν΄ αποφασίσει να προχωρήσει η εν λόγω συγχώνευση χωρίς να λάβει υπ΄ όψιν του τις όποιες εισηγήσεις.
Αυτοί είναι σε γενικές γραμμές οι προβληματισμοί μας κι ελπίζουμε ότι γι αυτούς θα «πολεμήσει» και το Δημοτικό Συμβούλιο. Εμείς από την πλευρά μας είμαστε παρόντες σε τέτοιους διεκδικητικούς αγώνες, πάντα δίπλα, όχι βέβαια για επικοινωνιακούς λόγους αλλά για ουσιαστικούς και γι αυτό επί τρία χρόνια καταθέτουμε τεκμηριωμένες προτάσεις για τα δύο επίμαχα αυτά προβλήματα».
«Σ» Ανησυχείτε για τις πιθανές μειώσεις μισθών των καθηγητών και αναπληρωτών τους αλλά και για το ενδεχόμενο κατάργησης της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας σε ότι αφορά την αγορά βιβλίων;
«Στον προϋπολογισμό που κατατέθηκε στη Βουλή υπάρχουν έξι μέτρα που ακουμπούν άμεσα την Παιδεία. Ένα είναι οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων που είπαμε.
«Το δεύτερο είναι αυτή η πολύ ωραία ιστορία περί «Επιστροφής των βιβλίων στο σχολείο» κι αν δεν επιστραφούν να πληρώνονται. Όσοι είναι γονείς με παιδιά που πάνε σχολείο, γνωρίζουν ότι τα βιβλία για τα παιδιά είναι καταρχήν εργαλεία στα οποία και μπορεί να ανατρέξουν για να δουν κάτι που θέλουν. Δεν μπορούμε εμείς να επιβάλουμε την επιστροφή αυτών των εργαλείων.
Επίσης η δομή των βιβλίων προϋποθέτει ότι τα παιδιά πρέπει να γράφουν πάνω σ’ αυτά και ακούγονται ως τουλάχιστον «Αστείες» διάφορες θεωρίες πάνω σ αυτό… Όπως π.χ ότι τα βιβλία που θα τυπωθούν θα καλυφθούν με μία ειδική μεμβράνη! Και άλλα διάφορα πράγματα τα οποία από ένα σημείο και έπειτα λόγω έλλειψης σοβαρότητας δεν μπορούμε κι εμείς να τα αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα.
Βεβαίως τρόποι για εξοικονόμηση χρημάτων από τα βιβλία, θεωρητικά υπάρχουν, χρειάζεται όμως σοβαρότητα, μέριμνα, στόχευση και κυρίως όλοι να έχουν στο μυαλό τους ότι θέλουμε την Δημόσια Δωρεάν και Ενιαία Παιδεία και με αφετηρία αυτό το στόχο να ψάξουν και να βρουν τρόπους, για να πετύχουν μείωση των εξόδων.
Βέβαια εμείς δεν βλέπουμε στόχευση για Δημόσια Δωρεάν και Ενιαία Παιδεία από πλευράς κυβέρνησης και νομίζω ότι πλέον δεν έχει και πολύς κόσμος αντίστοιχες ψευδαισθήσεις.
Ξέρετε, δεν είναι καινούργιο αυτό που ζούμε. Όλα αυτά που τώρα εφαρμόζονται στη χώρα μας, εφαρμόστηκαν την δεκαετία του ’70 στην Λατινική Αμερική κι εφαρμόστηκαν και στις ΗΠΑ όπου πάρα πολλοί φοιτητές και ειδικά φοιτήτριες έπαιρναν φοιτητικά δάνεια για να σπουδάσουν και μάλιστα είχαν σημειωθεί φαινόμενα πορνείας των φοιτητών για να ξεπληρώσουν αυτά τα «Φοιτητικά δάνεια».
Λέμε το πιο χοντρό γιατί το πιο συνηθισμένο είναι η εξαγορά συνείδησης του φοιτητή από τη μέρα που μπαίνει στο Πανεπιστήμιο, όπου συγκεκριμένα συμφέροντα τον ωθούν να ερευνά, να μελετά και να προχωρά την επιστήμη του με βάση αυτά που ζητούν τα συμφέροντα συγκεκριμένα και όχι με βάση την ευκαιρία σκέψης και πρόθεσης.
Όλα αυτά έχουν δοκιμαστεί επίσης και στην Αγγλία επί Θάτσερ. Όλα αυτά τα πειράματα που δοκιμάστηκαν και επί της ουσίας απέτυχαν ως αποτέλεσμα. Εμείς έχουμε ακόμα κάποια χαρακτηριστικά της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας και πάμε να τα διαλύσουμε τελείως και να καταντήσουμε να σπουδάζουν μόνον τα παιδιά αυτών που μπορούν να τα στηρίξουν οικονομικά».
«Σ» Όπως έχουμε παρατηρήσει, η ένωση γονέων εκδίδει ανακοινώσεις που αφορούν την κεντρική ή τη δημοτική πολιτική κατάσταση, όπως για παράδειγμα η ανάρτηση της φωτογραφίας του διορισμένου δημάρχου επί χούντας. Πιστεύετε η Ένωση Γονέων πρέπει να έχει άποψη επί όλων των πολιτικών θεμάτων ή μόνο περί αυτών που έχουν να κάνουν με τα σχολεία;
«Το ψήφισμα που βγήκε από τη Γενική συνέλευση της Ένωσης για τον κοινοτάρχη επί χούντας, βγήκε κατόπιν πρότασης συλλόγου γονέων, συγκεκριμένου σχολείου που το πρότεινε.
Είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί στις θέσεις που παίρνουμε κι αυτό που μας ενδιαφέρει είναι μέσα από αυτές τις θέσεις να παίζουμε ρόλο και διαπαιδαγωγικό για τα παιδιά μας.
Η συγκεκριμένη απόφαση ήταν κυρίως η αγωνία μας για το τι πρότυπα προβάλλονται στα παιδιά. Γενικά δεν παίρνουμε πολιτικές θέσεις. Ακουμπάμε μόνο τα θέματα που άπτονται των σχολείων και της Δημόσιας Παιδείας.
Όμως η σύνθεση της άποψης για εμάς είναι πολύ σημαντικό γεγονός. Υπολογίστε 22 συλλόγους με επτά μέλη το κάθε διοικητικό συμβούλιο, 150 άτομα συν 70 η συνέλευση της ένωσης. Έχουμε ένα κόσμο που είναι σε συνεχή επαφή έμμεσα ή άμεσα και να καταλήξουμε σε οποιαδήποτε απόφαση θεωρούμε σημαντική μας κατάκτηση ότι γίνεται μέσα από διάλογο με ανοιχτές τις σκέψεις της Ένωσης, ότι συμμετέχει πολύς κόσμος με συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου και προσπαθούμε να συνθέσουμε με βάση το ελάχιστο, δεν κοιτάμε το μέγιστο. Κοιτάμε στο ελάχιστο που συμφωνούμε και οι εννιά ή και οι 80 ή και όσοι μαζευόμαστε κάθε φορά».
«Σ» Σας έκανα την ερώτηση περί «Πολιτικής» γιατί στο τελευταίο συμβούλιο με αιτία την απόφαση της ΔΕΠ να μπούνε σύλλογοι και ιδιώτες στο σχολείο «Κωφών και Βαρυκόων» ο δήμαρχος ουσιαστικά κατηγόρησε την Ένωση Γονέων ότι εμπλέκεται με την πολιτική κι ότι η ψηφοφορία που έγινε στη ΔΕΠ ήταν «Στημένη»! πως είναι οι σχέσεις σας μαζί του;
«Να ξεκινήσω αρχικά από το κατά πόσο μπορεί να είναι «Στημένη» μία απόφαση της ΔΕΠ. Η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας αποτελείται από εφτά άτομα, εκπροσώπους φορέων και η θέση της Ένωσης είναι μία. Έχουμε ένα άτομο. Μία ψήφο στις εφτά. Να πούμε πάλι ότι η ΔΕΠ συνεδριάζει , αποφασίζει με βάση τους Νόμους της Δημοκρατίας (πλειοψηφία- μειοψηφία). Να πούμε επίσης ότι έχει τύχει πάμπολλες φορές να μειοψηφήσει η θέση της Ένωσης. Γενικά σε όποιο θεσμικό όργανο συμμετέχουμε καταθέτουμε θέση, άποψη, πρόταση και είτε γίνεται δεκτή είτε όχι.
Όσες φορές έχουμε μειοψηφήσει ακόμα και για αντίστοιχα θέματα που αναφερθήκαμε πιο πριν δεν θέταμε ποτέ ζήτημα για την πλειοψηφία. Κατά πλειοψηφία πέρναγε μία απόφαση και τελείωνε το θέμα εκεί.
Εάν σε μία απόφαση πείθουμε εμείς τους άλλους ή άλλοι εμάς κι έχουμε ως αποτέλεσμα μια πλειοψηφία με δημοκρατικές συζητήσεις και διαδικασίες και αμφισβητείται ως προς το «Πως» αυτή λήφθηκε… εδώ μπαίνουν άλλα θέματα τα οποία δεν είναι νομίζω ότι είναι της ώρας και της στιγμής να τα αντιμετωπίσουμε.
Δεν είμαστε τόσο «Δυνατοί» ώστε να ελέγχουμε όργανα. Εμείς απλά καταθέτουμε μία άποψη».
«Σ» Ο δήμαρχος όμως λέει ότι κρύβεστε εσείς από πίσω γιατί είχατε αντισταθεί με το θέμα του «Σινέ – σχολείου» και την εκμετάλλευση του δημοτικού κινηματογράφου από ιδιώτες.
«Εμείς από την πλευρά μας, καμαρώνουμε γι αυτήν μας τη θέση».
«Σ» Υπάρχουν όμως γενικά ιδιώτες μέσα στα σχολεία;
«Δεν θέλουμε ιδιώτες στα σχολεία και δεν θέλουμε γιατί η πραγματικότητα είναι απλή. Ο ιδιώτης στο μόνο που στοχεύει είναι το κέρδος. Εάν δεν βγάζει κέρδος από κάποια επιχείρηση σημαίνει ότι δεν είναι πετυχημένος ιδιώτης. Για να επιμένει ένας ιδιώτης να μπει στο σχολείο σημαίνει ότι βγάζει κέρδος. Οι ιδιώτες οι οποίοι θέλουν να κάνουν «Ψυχικό για την ψυχή της μάνας τους» θα το κάνουνε χωρίς ανταλλάγματα και χωρίς προβολή και χωρίς να επιδιώξουν το κέρδος και θα καταθέσουν τον όβολό τους όπου νομίζουν. Οι ιδιώτες στα σχολεία θέλουν να «Βάλουν πόδι».
Στο 2ο Γυμνάσιο ο ιδιώτης ήδη «Έβαλε πόδι» μέσω του ΠΑΟΔΑΠ και του «Σινέ – Σχολείου». Εμείς δεν αντιδράσαμε στο να λειτουργήσει ο κινηματογράφος, όπως επί χρόνια δεν αντιδρούσαμε γιατί λειτουργούσε ως δημοτικός κινηματογράφος.
Ξέραμε όμως ότι τα κέρδη που έβγαζε ο δημοτικός κινηματογράφος μένανε στο Δήμο. Απ’ ότι είδαμε από την ανακοίνωση του ΠΑΟΔΑΠ, κόπηκαν 12.500 εισιτήρια και ο Δήμος εισέπραξε 16.000 όπως ήταν η συμβατική υποχρέωση. Από το κυλικείο όμως δεν εισέπραξε τίποτα εν αντιθέσει με τα παλαιότερα χρόνια και επιπλέον για να δώσει τον κινηματογράφο και να δουλέψει, έκανε και έργα 3.500 ευρώ με απόφαση του ΠΑΟΔΑΠ, για να «συμμαζευτεί ο χώρος»!
Άρα ο ιδιώτης που μπήκε, προφανώς κέρδισε για να θέλει να ξαναμπεί αλλιώς δεν θα ερχότανε. Ο «Καλός» ιδιώτης είναι αυτός που κοιτάει την Τσέπη του και τίποτα άλλο.
Ξέρουμε ότι μπαίνουμε στην περίοδο που θα είναι έντονο το φαινόμενο των ιδιωτών, των πορνειών κ.τ.λ. , θα ακούσουμε διάφορες θεωρίες, ότι «Λεφτά δεν έχουμε και πώς να το λειτουργήσουμε και ας έρθει ο «Τάδε», ας μας φτιάξει το σχολείο, ε και τι πειράζει να βάλει και μία διαφήμιση». Δεν ξέρω αν έχει τύχει να πέσει στα χέρια κάποιου το βιβλίο του Μαϊκλ Μουρ που αναφέρει πολύ αναλυτικά τα αποτελέσματα αυτών των χορηγιών μέσα στα δημόσια σχολεία της Αμερικής. Από εκεί και πέρα μπαίνουν τα ζητήματα του κατά πόσο θεωρούμε ηθικό τα παιδιά μας να κυκλοφορούν με μπλουζάκια που να διαφημίζουν τον κ. Τάδε που κάνει «Εργασίες».
Ίσως ν’ ακούγεται παρατραβηγμένο κι ανεπιβεβαίωτο προς το παρόν αλλά πρόσφατα σε μία ιστοσελίδα της Πάτρας αναρτήθηκε ότι ο «Οίκος εποχής Σούλα» που έγινε ολόκληρο θέμα με τη χορηγία προς μία ποδοσφαιρική ομάδα της Λάρισας, χορήγησε 3.000 ευρώ σ’ ένα Δημοτικό Σχολείο της Πάτρας. Ειλικρινά δεν ξέρω κατά πόσο θα μας τιμά να λειτουργούν τα σχολεία μας με οποιονδήποτε ιδιώτη, με οποιουσδήποτε όρους προκειμένου να μην επιβαρυνόμαστε οικονομικά».
«Σ» Η στάση σας αυτή είναι πάγια, ή έχει διαμορφωθεί σ αυτό το πλαίσιο τα τελευταία χρόνια;
«Καταρχήν η στάση αυτή δεν διαμορφώθηκε τώρα. Τώρα είναι σε όξυνση το φαινόμενο.
Η στάση αυτή διαμορφώθηκε σιγά σιγά μέσα από συζητήσεις χρόνων, μέσα από εμπειρία που όπως είπαμε παίρναμε από το εξωτερικό, δηλαδή βλέπαμε που πάει η κατάσταση. Δεν έχουμε πέσει από τα αστέρια. Όλο αυτό το βλέπαμε, το είχαμε διαμορφώσει ως άποψη κι αντιστεκόμαστε γιατί δεν θέλουμε να ανοίξουμε «Κερκόπορτες». Είναι πολύ σημαντικό.
Θα μου πείτε «Κερκόπορτα» είναι το δημοτικό σινεμά; Για μας ναι. Μπορεί να μας θεωρήσουν υπερβολικούς. Τι να κάνουμε; Κάποιοι πρέπει να φυλάξουν «Κερκόπρτες».
«Σ» Δεν έχετε τη θέση ότι ο Δήμος μπορεί και μόνος του να λειτουργήσει τον κινηματογράφο;
«Βεβαίως. Αυτό δεν το συζητάμε. Μα επί χρόνια λειτουργούσε έτσι. Και βέβαια για να δείτε ότι δεν είναι εντελώς καινούργια φαινόμενα όλα αυτά, επί δημαρχίας του κ. Σιδέρη λειτουργούσε ως δημοτικός ο κινηματογράφος και έκλεισε η ΔΗΠΕΑΠ διαφημίσεις τις οποίες τις ανήρτησε πριν κλείσουν τα σχολεία κι έγινε ολόκληρο θέμα στη ΔΕΠ κι ανέλαβε η ΔΗΠΕΑΠ και κάλυψε τις διαφημίσεις διότι εμείς αντιδράσαμε στο να πηγαίνουν το πρωί που δίνουν διαγωνίσματα οι μαθητές και να βλέπουν διαφημίσεις του οποιουδήποτε.
Μάλλον αυτοί που παρακολουθούν τώρα τα πράγματα και μπαίνουν τώρα στο κλίμα τα βλέπουν ως καινούργια».
«Σ» Η είσοδος των ιδιωτών σε δημόσιους σχολικούς αύλειους χώρους κι όχι μόνο αύλειους δεν περνάει μόνο από εσάς, αλλά από τη ΔΕΠ συνολικά;
«Δεν μπορούμε να πούμε εμείς ποια είναι η πάγια θέση της ΔΕΠ. Μέχρι στιγμής ούτε ο «Περικλής», ο σύλλογος δασκάλων που έχει εκπρόσωπο στη ΔΕΠ, ούτε η ΕΛΜΕ των καθηγητών έχει βγει να πει ότι θέλει ιδιώτες στα σχολεία. Ούτε καν οι διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας που εκπροσωπούνται εκεί».
«Σ» Αλλά βλέπουμε ιδιώτες στα σχολεία…
Τι εννοείται ιδιώτες;
«Σ» Βλέπουμε π.χ. στο σχολείο Κωφών και Βαρηκόων ένας σύλλογος ποδοσφαίρου κ.τ.λ. υπήρχε τέσσερα χρόνια τώρα… Φέτος η ΔΕΠ αποφάσισε να δώσει αρνητική απόφαση.
«Πέρυσι η ΔΕΠ νομίζω δεν είχε συνεδριάσει γι αυτό το θέμα. Τις προηγούμενες χρονιές εμείς μειοψηφούσαμε ούτως ή άλλως. Νομίζω ότι φέτος άλλαξε γενικά στάση η ΔΕΠ γιατί βλέπει το «Τσουνάμι» να έρχεται… διότι όταν εμείς πριν έξι χρόνια είπαμε ότι δεν θέλουμε κανέναν στα σχολεία γιατί το βλέπαμε να έρχεται, μας κοίταζαν σαν εξωγήινους… Και το «τσουνάμι» ήρθε».
«Σ» Οπότε εσείς χρόνια τώρα όποτε ερχόταν σχετικό θέμα μειοψηφούσατε;
«Ασφαλώς! Και επί δημαρχίας κ. Γιαννακόπουλου κι επί δημαρχίας κ. Σιδέρη. Δεν θέλαμε και το δηλώναμε τεκμηριωμένα. Δεν είπαμε ντε και καλά να συμφωνήσουν όλοι μαζί μας αλλά η άποψή μας ήταν αυτή.
Θα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον να βάλουμε άλλο ένα θέμα στο τραπέζι. Στο Δημοτικό Συμβούλιο το συγκεκριμένο θέμα με το «Κωφών και Βαρηκόων» ήρθε χωρίς να έχει κατατεθεί το πρακτικό της συνεδρίασης της ΔΕΠ και το σκεπτικό της απόφασης. Δηλαδή το Σώμα που αποτελείται από 33 συμβούλους σκέφτηκε, κατέθεσε απόψεις και έβγαλε μία απόφαση χωρίς να γνωρίζει για ποιο πράγμα ψηφίζει. Δεν έχουν βγει ακόμα τα πρακτικά. Ποιο ήταν το σκεπτικό; Διότι ξέρω ότι για μία από τις τρεις περιπτώσεις η αντίρρηση ήταν για το ότι δεν ήταν καν σύλλογος. Είναι «Πολιτιστική εταιρεία» που αποτελείται από τρεις ανθρώπους. Υπάρχει μία διαφοροποίηση όταν ο άλλος είναι μαζικός φορέας, σύλλογος και θα έρθει για να κάνει τους χορούς του μία φορά την εβδομάδα. Δεν είμαστε παλαβοί να πούμε «Όχι» π.χ. στο σύλλογο Τσακού να χορέψει κάθε Παρασκευή δύο ώρες. Είναι άλλο πράγμα. Όταν όμως έρχεται μία πολιτιστική εταιρεία με καταστατικό εταιρικό, «Τρεις κύριοι» όπου έχουν φτιάξει μία εταιρεία, πώς η ΔΕΠ θα το δώσει; Ειδικά όταν είναι αντίθετο και με το Νόμο.
Η τελική απόφαση όπως και να χει παίρνεται από τη ΔΕΠ και ο Νόμος λέει ότι για να καταλυθεί ένας χώρος δημόσιος πρέπει αυτή να είναι σύμφωνη η απόφασή της.  Είναι δεσμευτική κι όχι θεωρητική η απόφαση της ΔΕΠ».
«Σ» Για ποιο λόγο όμως ο δήμαρχος να συνεχίσει να ρίχνει ευθύνες στην Ένωση;
«Μήπως είναι πιο σωστό να ρωτήσετε τον ίδιο; Εμείς είμαστε πάρα πολύ ανοιχτοί, πάρα πολύ καθαροί, ποτέ δεν έχουμε κάνει οποιαδήποτε κίνηση που να είναι διάφανη και χωρίς να ενημερώσουμε με ανακοίνωση σε σημείο που ίσως κουράζουμε τα μέλη μας με τη συνεχή ενημέρωση».
«Σ» Έχει έρθει ποτέ σε κόντρα η Ένωση Γονέων με διευθυντές ή καθηγητές γι αυτό το θέμα;
«Όχι μέχρι στιγμής! Κανένας διευθυντής ποτέ δεν είπε ότι έχει έρθει σε αντιπαράθεση με εμάς και θέλει ιδιώτες. Η ένωση δεν διοικεί. Παλεύει και προτείνει. Τσακωνόμαστε με όλους τους δημάρχους. ΤΙ να κάνουμε;
Θέλω να προσθέσω κάτι ακόμα σε σχέση με τους αύλειους χώρους και γενικά με τη χρήση των σχολείων τις απογευματινές ώρες. Ό,τι επισκευές γίνονται στα σχολεία κατά τη γνώμη μας, οφείλουν να γίνονται για να καλύπτουν τις ανάγκες του σχολείου, των παιδιών και να βοηθιέται το σχολείο για να λειτουργεί το εκπαιδευτήριο. Και οι αυλές που φτιάχτηκαν δεν γίνεται για να αξιοποιηθούν το απόγευμα από τον οποιοδήποτε.
Το άλλο που θέλουμε να πούμε είναι τα προγράμματα σε συνεργασία με τον ΠΑΟΔΑΠ. Φέτος μας διέθεσε ο ΠΑΟΔΑΠ δύο γυμναστές οι οποίοι πάνε ένα δίωρο σε αυλές των σχολείων με δικό μας πρόγραμμα που φτιάξαμε και καλύπτουν το ¼ των αναγκών των παιδιών. Είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό πρόγραμμα και δείχνει τι θέλουμε εμείς για τις αυλές των σχολείων. Να είναι ελεύθερες για όλα τα παιδιά, ανεξαιρέτως κι αυτά που έχουν μια επιθυμία να κάνουν ένα άθλημα κάπως πιο συγκεκριμένο να τους παρέχεται ένας γυμναστής από το Δήμο δωρεάν για να κάνουν το άθλημά τους. Το πρόγραμμα των θεατρολόγων που γίνεται φέτος σε 13 σχολεία πάλι με χρηματοδότηση από το Δήμο είναι πολύ σημαντικό γιατί εμείς αυτό θέλουμε να αναπτύξουμε. Χωρίς το παιδί να πληρώνει, χωρίς να εξαιρείς κάποιο παιδί, αυτό είναι για εμάς το ζητούμενο. Οι αυλές ανοιχτές για τα παιδιά επί ίσοις όροις κι όχι μόνο γι αυτά που έχουν να πληρώσουν…».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ