Επιστολή της Ένωσης Γονέων στον Υπουργό Ανδρέα Λοβέρδο

0
enwsi 01

1.    Σταδιακές προσλήψεις αναπληρωτών διαφόρων ειδικοτήτων
Ερώτημα: Αφού θα γίνονταν που θα γίνονταν αυτές οι προσλήψεις, γιατί δεν έγιναν μέσα στον Αύγουστο ώστε να είναι οι εκπαιδευτικοί από τον αγιασμό ακόμα στα σχολεία και να μην χάνονται τόσες διδακτικές ώρες;
2.    Διπλές και τριπλές αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς
Επεξήγηση για τους μη γνωρίζοντες: Προκειμένου να μην χρειάζονται επιπλέον προσλήψεις, επιτρέπεται π.χ. σε καθηγητές ξένων γλωσσών να διδάσκουν ιστορία, σε καθηγητές φυσικής να διδάσκουν μαθηματικά κ.ο.κ.
Ερώτημα: Το δημοσιονομικό «όφελος» από αυτή την ιστορία ίσως να δικαιολογεί την επιλογή αυτή του Υπουργείου Παιδείας. Το σημαντικότατο κόστος στην μάθηση των παιδιών μας, στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, το συνεκτιμά το Υπουργείο Παιδείας;
3.    Κατάργηση της ώρας μελέτης στο ολοήμερο
Ερώτημα: Συνειδητοποιεί το Υπουργείο Παιδείας τι σημαίνει για τα παιδιά του Δημοτικού που είναι στο σχολείο από τις 7 ή 8 το πρωί μέχρι τις 4 το απόγευμα να επιστρέφουν σπίτι τους και να πρέπει να μελετήσουν για την άλλη μέρα; Έχει πράγματι κάποιος την ψευδαίσθηση ότι η λεγόμενη «μελέτη στο πρωινό ωράριο» μπορεί να λειτουργήσει επί της ουσίας;
4.    Έντεχνη αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
Επεξήγηση για τους μη γνωρίζοντες: Ο νόμος επιτρέπει ως μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα το 25. Με υπουργική απόφαση αυτό το 25, μετατράπηκε σε 25+10%=27,5. Έτσι, όταν είχαμε συνολικά 55 μαθητές, τότε η τάξη χωριζόταν σε 3 τμήματα. Εφέτος, το 55 μετατράπηκε σε 56 (δεν γνωρίζουμε με ποια υπουργική απόφαση). Αποτέλεσμα: συμπτύξεις τμημάτων ώστε να «εξοικονομήσουν» εκπαιδευτικούς, «συνωστισμός» μαθητών σε αίθουσες σχολείων που οι προδιαγραφές τους είναι για πολύ μικρότερα τμήματα.
Ερώτημα: Ποιος είναι ο αριθμός μαθητών που κατά τη γνώμη του Υπουργείου Παιδείας είναι ο κατάλληλος για να έχουμε ποιοτική εκπαίδευση; Εμείς, θεωρούμε ότι για παιδαγωγικούς λόγους 20 μαθητές είναι το μέγιστο. Το Υπουργείο Παιδείας έχει παιδαγωγική άποψη ή καθορίζει τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα μόνο από τα δημοσιονομικά προαπαιτούμενα;

Η εμπειρία μας από τη μέχρι στιγμής εικόνα των σχολείων και της κάλυψης των εκπαιδευτικών ωρών μας ωθεί σε ένα μόνο συμπέρασμα:  Ο μόνος τρόπος για να λειτουργήσουν τα σχολεία σωστά είναι οι άμεσες προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.
Όλα τα άλλα είναι ημίμετρα και το μόνο αποτέλεσμα  που έχουν είναι η συνεχής υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Τα ημίμετρα αυτά οδηγούν τα παιδιά μας στην αμάθεια και τους γονείς στην παραπαιδεία την οποία πληρώνουν (όσοι μπορούν) με αίμα και ιδρώτα.
Νομίζουμε ότι είναι εύκολα αντιληπτό ότι κανένα σχολείο, «νέο» ή «παλιό», «ψηφιακό» ή «του μαυροπίνακα», «σημερινό» ή των ονείρων μας, δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς Δασκάλους και Καθηγητές.
 
Εξ άλλου κι εσείς ο ίδιος κ.Υπουργέ είχατε δηλώσει στην Εφημερίδα Έθνος: «Δεν νομίζω ότι η Εκπαίδευση αντέχει άλλο. Είναι ίσως η τελευταία χρονιά που προσπαθούμε να ανοίξουμε τα σχολεία με αυτές τις διαδικασίες… Αυτό το 1 προς 10 μας οδηγεί σε αδιέξοδο. Πρέπει να γίνουν προσλήψεις στην Εκπαίδευση. Η κατάσταση δεν πάει άλλο… Ακόμη και αν φέτος τα καταφέρουμε να λειτουργήσουν τα σχολεία με τα μέτρα που θα πάρουμε, του χρόνου η κατάσταση θα είναι εφιαλτική. Πρέπει λοιπόν να το δούμε εγκαίρως το πρόβλημα και να το λύσουμε γιατί φτάνουμε σε σημεία που κινούνται εκτός ορίων».
Περιμένουμε λοιπόν και τα έργα σας  ως επιβεβαίωση των διαπιστώσεών σας. Πιστεύουμε ότι είναι μέγιστο πολιτικό σας καθήκον προς τα παιδιά της χώρας να τολμήσετε.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Απάντηση