Ζητείται πολιτική βούληση…

0
x 00102

Στην Ελλάδα της κρίσης και των μνημονίων οι περισσότεροι γνωρίζουμε και βιώνουμε ότι , σχεδόν όλα  αυτά που προαναφέραμε, προσπάθησαν και προσπαθούν να μάς τα στερήσουν και το χειρότερο απ’ όλα είναι το γεγονός ότι στο δικό μας Δήμο στερούμαστε ακόμα και το ιερό δικαίωμανα συνοδέψουμε στην τελευταία τους κατοικία τους δικούς μας ανθρώπους και να τους ενταφιάσουμε σε συνθήκες ανθρώπινες και αξιοπρεπείς.
Τα γράφουμε όλα αυτά, γιατί όπως θα διαβάσετε σε συνέντευξη του συμπολίτη μας Ζαχαρία Μαχειμάρη σχετικά με το Δημοτικό κοιμητήριο, επικρατούν συνθήκες που δεν συνάδουν με τον πολιτισμό μας, με τη θρησκεία μας, με την ηθική και τις αξίες μας, κι όλα αυτά από την αδιαφορία και την απραξία των αιρετών που τόσα χρόνια το έχουν αφήσει κυριολεκτικά να λειτουργεί στον «αυτόματο πιλότο».
Ξεκινώντας από τον εξωτερικό χώρο, διαπιστώνουμε ότι το Δημοτικό  κοιμητήριο της πόλης μας δεν διαθέτει την κατάλληλη εκείνη περίφραξη που θα διαφυλάττει  την ιερότητα του χώρου από τα μάτια των περιοίκων και των περαστικών,αλλά για τους διοικούντες επί χρόνια η περίφραξη που υπάρχει, δηλαδή  ένας χαμηλός τσιμεντένιος φράκτης πάνω στον οποίο έχει τοποθετεί σύρμα σαν αυτό που χρησιμοποιούμε για τα…  κοτέτσια  ήταν«επαρκής» .
Επίσης δεν έχει τοποθετηθεί «μπάρα εισόδου» στον εξωτερικό χώρο, παρότι υπάρχει περιμετρικά ένα χαμηλό τείχος που οριοθετεί τα σύνοραkoimitirio 02 και χωρίζουν το κοιμητήριο από το πεζοδρόμιο της οδού Νεαπόλεως. Σ’ αυτόν το τοίχο υπάρχουν ανά πέντε μέτρα μικρές κολώνες από τις οποίες εδώ και χρόνια κρέμονται καλώδια ηλεκτρικού ρεύματος, κι αυτό επειδή ποτέ δεν τοποθετήθηκαν τα προϋπολογισθέντα φωτιστικά!
 Ο ίδιος αυτός χώρος – πρασίνου που είναι συνολικά περί τα πέντε στρέμματα γης έχει μετατραπεί σε πάρκιγνκ με το μισό κομμάτι να αποτελείται από γρασίδι και δένδρα και το άλλο μισό να έχει καλυφθεί λίγο πριν τις εκλογές του Μαΐου 2014 με άσφαλτο από τον Κωνσταντίνο Τσιαμπά ώστε να μην «σηκώνεται»το χώμα και «πνίγει» τους πενθούντες!!
Στο εσωτερικό του κοιμητηρίου η στέγαση των εργαζομένων είναι απαράδεκτη. Σε οποιοδήποτε από τα τέσσερα, διαφορετικού μεγέθους, δωμάτια κι αν μπει κάποιος επισκέπτης,  θα διαπιστώσει ότι είναι εξαιρετικά χαμηλοτάβανα  και στενά που δεν επιτρέπουν ούτε καν  τις φυσιολογικές κινήσεις .
Συγκλονιστικό είναι το θέαμα που παρουσιάζει η «τούρκικου τύπου» μοναδική τουαλέτα που εξυπηρετεί εργαζόμενους και επισκέπτες, ενώ ο χώρος «πλύσης των οστών» ξεπερνά σε αθλιότητα και τις αποτρόπαιες σκηνές της ταινίας «Το εξπρές του Μεσονυχτίου».
Οι συνθήκες στο συγκεκριμένο χώρο ήταν τόσο άθλιες,  που υπάλληλοι της Περιφέρειας οι οποίοι πραγματοποίησαν ελέγχους  επί διοίκησης Βασίλη Ζορμπά, είχαν προειδοποιήσει δύο φορές τον τότε Δήμαρχο ότι θα απαγόρευαν τη λειτουργία του, με αποτέλεσμα ο πρώην Δήμαρχος να φτιάξει και να «καλλωπίσει» κάπως το χώρο. Προσωπικά δεν μπορώ να φανταστώ πως ήταν πριν, γιατί όποιος το επισκεφτεί σήμερα θα λυπηθεί τους εργαζομένους για τις συνθήκες εργασίας που τους παρέχει ο Δήμος.
Το θέαμα των άναρχα «καρφωμένων» μαρμάρινων οστεοφυλακίων στους τσιμεντόλιθους του περιμετρικού τοίχου, αποδεικνύει περίτρανα ότι ΠΟΤΕ δεν υπήρξε σοβαρός σχεδιασμός.  ΠΟΤΕ δεν υπήρξε και« ρυμοτόμηση» του χώρου, με αποτέλεσμα όποιος έχει συγγενή  στο «τμήμα» που είναι θαμμένοι νεκροί  των οποίων τα οστά τους δεν έχουν αποσυντεθεί πλήρως και θελήσει να αποθέσει λίγα λουλούδια, ή να ανάψει ένα καντηλάκι, είναι υποχρεωμένος για να φτάσει μέχρι εκεί να πατήσει επάνω στους τάφους άλλων!!! Αυτή η απάνθρωπη κατάσταση στο συγκεκριμένο τμήμα του κοιμητηρίου ίσως ν’ αλλάξει αν ολοκληρωθούν κάποιες εργασίες που δημιουργούν μονοπάτια ανάμεσα στους τάφους.
koimitirio 03Το Δημοτικό κοιμητήριο, δεν διαθέτει έστω ένα μικρό ναΐσκο με αποτέλεσμα  οι περισσότερες κηδείες να πραγματοποιούνται στην εκκλησία του Προφήτη Ηλία στην περιοχή του Τσακού και στη συνέχεια να ξεκινά η πομπή από την εκκλησία και να διασχίζει τέσσερις δρόμους μέχρι να φτάσει στο κοιμητήριο.
Δηλαδή η νεκροφόρα παραλαμβάνει τον αποθανόντα από την εκκλησία, τον μεταφέρει αργά στο κοιμητήριο,οι πενθούντες ακολουθούν από πίσω θρηνώντας για την απώλεια του «δικού» τους ανθρώπου, οι περίοικοι βιώνουν τις σκηνές αυτές σχεδόν κάθε μέρα, και  τα αυτοκίνητα ακινητοποιούνται ώσπου να περάσει η πομπή!
Πριν από 25 περίπου χρόνια αποθανών συμπολίτης μας,  δώρισε στο Δήμο 50.000.000 δρχ. για την ανέγερση ενός Ναΐσκου και κατά τη διάρκεια της θητείας του, ο Βασίλης  Ζορμπάς αποκάλυψε στο Δημοτικό συμβούλιο, ότι τα χρήματα της εν λόγω δωρεάς υπήρχαν μεν κατατιθεμένα σε τραπεζικό λογαριασμό, αλλά επί δεκαετίες το ποσό παρέμενε το ίδιο χωρίς ουδείς να γνωρίζει «Ποιος» καρπωνόταν ετησίως το αναλογούν ποσό των ετήσιων τόκων!!!
Για κάποιους λόγους, έκανε την αποκάλυψη αυτή ο κ.Ζορμπάς… όπως και για κάποιους λόγους, κατά τη διάρκεια της θητείας του δεν ζήτησε τη συνδρομή της Εισαγγελίας και δικαστικών αρχών…
Ωστόσο αν είχε αναγερθεί ο ναΐσκος δεκαετίες τώρα στο κοιμητήριο θα είχαμε τα εξής αποτελέσματα:
1)    να μην γίνεται η μεταφορά με τον τρόπο που διαβάσατε.
2)    θα τιμόταν με αξιοπρέπεια ο αποθανών.
3)    οι πενθούντες θα θρηνούσαν με ευλάβεια, στο κοιμητήριο και δεν θα σύρονταν σε κεντρικούς δρόμους της πόλης.
4)    δεν θα πραγματοποιούνταν οι τελετές στην εκκλησία του Προφήτη Ηλία.
Βεβαίως εδώ προκύπτει «θέμα» με τους ιερωμένους της εκκλησίας του Προφήτη Ηλία,και γεννάται το  ερώτημα για το κατά πόσο οι ιερωμένοι γνώριζαν την ύπαρξη της δωρεάς και γιατί δεν πίεσαν τους Δημάρχους να προχωρήσουν στην ανέγερση. Αν δεν το  γνώριζαν, γιατί δεν είχαν θέσει τόσα χρόνια στις Δημοτικές Αρχές το θέμα ανέγερσης ενός ναού στο κοιμητήριο,  ώστε να μην χρειάζεται οι πενθούντες να υφίστανται αυτή την ψυχοφθόρα και αντίθετη προς κάθε έννοια της Χριστιανοσύνης διαδικασίας της πομπής ;
Σ’ αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι ο μόνος που έκανε «κάτι» για την βελτίωση της εικόνας και της λειτουργίας του κοιμητηρίου ήταν ο π. αντιδήμαρχος Γιάννης Γουργούλης που «μάντρωσε» τη δεξιά πλευρά του κοιμητηρίου θέτοντας επιπλέον και συλλεκτήρες υδάτων στους διαδρόμους ανάμεσα στους τάφους, ώστε τα νερά που κατέβαιναν ορμητικά από τον Υμηττό, ειδικά σε έντονες βροχοπτώσεις, να μην πλημμυρίζουν τάφους και να μην «παρασύρουν» οστά νεκρών… γιατί κι αυτά γίνονταν…
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει προς τον π. αντιδήμαρχο Κωνσταντίνο Τσιαμπά, ο οποίος κατάφερε με επιμονή να εκδοθεί Φ.Ε.Κ με το οποίο πλέον η περιοχή του κοιμητηρίου όπως ρητά αναγράφεται «δεν αποτελεί Δημόσιο δάσος/δασική έκταση ή άλσος/πάρκο» αλλά «είναι οικοδομικό τετράγωνο – χώρος νεκροταφείου εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου» γεγονός που ανοίγει το νόμιμο δρόμο για εργασίες.
Το εν λόγω ΦΕΚ, που απορίας άξιο είναι γιατί δεν είχε διεκδικηθεί η έκδοσή του τα προηγούμενα χρόνια, εκδόθηκε τελικά το Φεβρουάριο του 2014 και πλέον δίνει το δικαίωμα στο Δήμο να αξιοποιήσει τα 2.5 στρέμματα που «μάντρωσε παράνομα» ο Γιάννης Γουργούλης, γεγονός που θα εξασφαλίζει περισσότερους τάφους, δηλαδή περισσότερα έσοδα στο Δήμο.
Αυτό που παρατηρώ είναι ότι ζούμε σ’ ένα Δήμο που δεν έχει ιδιόκτητο Δημαρχείο παρότι έχει απαλλοτριώσει συγκεκριμένο χώρο πολλές δεκαετίες τώρα… ζούμε σ’ ένα Δήμο που δεν έχει κολυμβητήριο αλλά αντ’ αυτού ένα κτήριο που ρημάζει πάνω από 20 χρόνια… ζούμε σ’ ένα Δήμο  που δεν διεκδικεί κληροδοτήματα που υφαρπάζονται… δεν αξιοποιεί καθόλου τ’ ακίνητα που του ανήκουν (π.χ. Γιαβάσειο)…  δεν διαθέτει χώρους πάρκινγκ… δεν έχει «ανθρώπινα πεζοδρόμια» … και πολλά άλλα που αν συνεχίσω να αναφέρω οι 16 σελίδες του τρέχοντος τεύχους δεν αρκούν.
Όμως,έχουμε Δημάρχους που παινεύονται για τις πετυχημένες θητείες τους…και για τα μεγάλα έργα για τα οποία έδωσαν «τιτάνιους αγώνες»…
Δεν γνωρίζω αν ο κ. Σταθόπουλος θέλει να μπει στην ίδια λίστα με τους «επιτυχημένους» ή όχι…αυτό που ξέρω είναι ότι η λύση  του προβλήματος  του κοιμητηρίου βρίσκεται στις λέξεις «Πολιτική βούληση».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Απάντηση