Σε εξέλιξη ο συμμετοχικός σχεδιασμός ανάπλασης προαύλειου σχολείου στην Αγία Παρασκευή.

0
sxoleia simmetoxikos

Την Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2016  η Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Ελισάβετ Πετσατώδη με τη συνοδεία  μηχανικών, γεωπόνων και εκπαιδευτικών του σχολείου συζήτησαν με τους μαθητές του Σχολείου για τα στάδια υλοποίησης της δράσης και τον τρόπο εργασίας διανέμοντάς τους παράλληλα ερωτηματολόγια σχετικά με τις δραστηριότητες τους στο χώρο. Οι μαθητές των Δ,Ε και ΣΤ΄ τάξεων αποτύπωσαν σε σχεδιάγραμμα τον τρόπο που χρησιμοποιούν την αυλή.
Από το συγκεκριμένο πρόγραμμα, που προτάθηκε από την κ. Πετσατώδη και τον αντιδήμαρχο Πολιτισμού και Παιδείας κ. Παναγώτη Γκόνη, δε θα προκύψει κάποια μελέτη αλλά προτάσεις και σχεδιαστικές επιλογές βάσει των οποίων η Τεχνική Υπηρεσία θα εκπονήσει τη μελέτη για το έργο το οποίο έχει ενταχθεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου και θα ολοκληρωθεί το επόμενο Φθινόπωρο.
Το καινοτόμο πρόγραμμα για την Αγία Παρασκευή, έχει ιδιαίτερη παιδαγωγική αξία και σημαντική  κοινωνική διάσταση.  Αναλυτικότερα, οι μαθητές μέσα από τη συλλογική διαδικασία του συμμετοχικού σχεδιασμού μαθαίνουν πώς να συνεργάζονται για να φέρουν εις πέρας έναν κοινό στόχο. Παράλληλα έρχονται σε επαφή με τη διαδικασία και τις μεθόδους σχεδιασμού του χώρου και μαθαίνουν πώς να «επικοινωνούν» τη σχεδιαστική τους πρόταση στο κοινό (με παρουσιάσεις, μακέτες κ.α.). Επίσης το πρόγραμμα εισάγει νέα πεδία στην περιβαλλοντική εκπαίδευση στα σχολεία όπως ο αστικός σχεδιασμός, η αρχιτεκτονική, η βιώσιμη κινητικότητα, η ενέργεια κ.α. και βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα το χώρο τους, τη σημασία του και τα προβλήματά του και τελικά να τον οικειοποιηθούν. Επιπλέον, το πρόγραμμα αποτελεί μια διαφορετική πρόταση για το πώς θα μπορούσε να γίνεται στο μέλλον η αναβάθμιση των σχολείων παίρνοντας υπόψη τις προτάσεις των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων, αλλά και εν γένει των Δημόσιων χώρων  παίρνοντας υπόψη τις προτάσεις των χρηστών.
Οι δράσεις θα συνεχιστούν και θα ολοκληρωθούν στα μέσα Φεβρουαρίου.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Απάντηση