Έφη Καψοκεφάλου: «Παρά τα προβλήματα που παραλάβαμε… αισιοδοξούμε»

0
kapsokefalou 2011

Για το λόγο αυτό, συναντηθήκαμε με την κ. Καψοκεφάλου η οποία μας είπε μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Το 2004 ως δημοτικός σύμβουλος της διοίκησης του κ. Αντώνη Σιδέρη ανέλαβα ως πρόεδρος τη Δημοτική Επιχείρηση ΔΕΒΣΑΠ την οποία και «Παρέδωσα» στην επόμενη διοίκηση με 125 παιδιά και με κέρδη. Έτσι λοιπόν έχοντας ανάλογη εμπειρία με βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς στο παρελθόν ο δήμαρχος κ. Βασίλης Ζορμπάς μου εμπιστεύτηκε την ίδια θέση με περισσότερες όμως ευθύνες, αφού αριθμητικά είναι πιο πολλοί οι σταθμοί για τους οποίους είμαι υπεύθυνη».
«Σ» Το γεγονός ότι καθυστέρησε να εφαρμοστεί ο νέος νόμος γνωστός με το όνομα «Καλλικράτης», δημιούργησε προβλήματα στη λειτουργία των παιδικών σταθμών;
«Όσον αφορά τις δυσκολίες που μας δημιούργησε ο «Καλλικράτης» θα σας αναφέρω εν συντομία τις διαδικασίες που ακολουθήσαμε και που μας έφτασανkapsokefalou 2011 στο πολύ θετικό σημείο, σήμερα 9 Ιουνίου να έχουμε τον προϋπολογισμό στα χέρια μας.
Στις 28 Φεβρουαρίου 2011 με απόφαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου αποφασίστηκε η σύσταση του νέου Νομικού Προσώπου με διοικητικό συμβούλιο 13 ατόμων που αφορά τη συγχώνευση του πρώην ΙΒΣΑ και του Κέντρου Παιδιού.
Αυτή η απόφαση λοιπόν στάλθηκε στην Περιφέρεια για έγκριση. Όταν εγκρίθηκε πλέον πραγματοποιήθηκε και επίσημα η σύσταση αυτή του νέου Νομικού Προσώπου με το πρώτο διοικητικό συμβούλιο να συνεδριάζει στις 9 Μαΐου 2011.
Επίσης σήμερα 9 Ιουνίου ουσιαστικά λαμβάνουν τέλος οι πρώτες διαδικασίες που μας υπαγορεύει ο «Καλλικράτης» αφού μας στάλθηκε από την Περιφέρεια εγκεκριμένος και ο προϋπολογισμός που είχαμε ψηφίσει ένα μήνα πριν.
Με τα παλιότερα δεδομένα θα έπρεπε να είχαμε τον προϋπολογισμό από το Φεβρουάριο ψηφισμένο και εγκεκριμένο, όμως με τον «Καλλικράτη» υπήρχε μεγάλη καθυστέρηση σε όλους τους Δήμους. Είναι ιστορική πρωτιά αρχικά το ότι έχουμε στα χέρια μας τον προϋπολογισμό το μήνα Ιούνιο, γιατί μέχρι τώρα αντιμετωπίζαμε αρκετές δυσκολίες, αλλά είναι και «Πρωτιά» που μας εγκρίθηκε τόσο γρήγορα, ένα μήνα δηλαδή μετά την ψήφισή του.
«Σ» Που θα είναι η έδρα του νέου Νομικού Ππροσώπου;
«Τα γραφεία του Νέου Νομικού Προσώπου είναι στην οδό Τρωάδως 3 στα παλιά γραφεία δηλαδή του ΙΒΣΑ και θα ήθελα να αναφέρω πως μαζί με τη νέα ονομασία, ΠΑΙ.Σ.Δ.Α.Π., έχουμε και καινούργια φορολογική ταυτότητα με καινούργιο φορολογικό μητρώο, όπου για να οδηγηθούμε στο αποτέλεσμα που θέλαμε έπρεπε να περάσουμε πρώτα από τη διαδικασία της «Εκκαθάρισης».
Μέσω λοιπόν αυτής της διαδικασίας που έπρεπε να κάνουμε στο χρονικό διάστημα των 10 ημερών φάνηκε πως τα δύο προηγούμενα Νομικά Πρόσωπα ( ΙΒΣΑ και Κέντρο Παιδιού) είχαν εκκρεμότητες στην εφορία.
Μία από αυτές ήταν η αμέλεια να καταθέτουν φορολογική δήλωση κι αυτό μας ανάγκασε να «Κατεβάσουμε» αρχεία από το 1999 μέχρι και σήμερα ώστε να τυπωθούν οι αντίστοιχες ανά έτος φορολογικές δηλώσεις και να κατατεθούν και φυσικά για κάθε έτος που δεν είχαμε καταθέσει να πληρώσουμε και το ανάλογο πρόστιμο».

«Σ» Υπήρχαν απλήρωτα τιμολόγια;

«Υπήρχαν απλήρωτα τιμολόγια προς τους προμηθευτές τα οποία κι έχουν γραφτεί στο φετινό προϋπολογισμό ως αμοιβές και έξοδα προσωπικού κεκλεισμένων χρήσεων και ως αμοιβές και έξοδα τρίτων κεκλεισμένων χρήσεων όπου περιλαμβάνονται όλοι οι προμηθευτές και το ύψος των οφειλών φτάνει τις 300.000 ευρώ.
Δυστυχώς το πρώην Νομικό Πρόσωπο ΙΒΣΑ τα τελευταία δύο χρόνια ζητούσε έκτακτη επιχορήγηση 150.000 ευρώ από το Δήμο προκειμένου να ανταποκριθεί στα αυξημένα έξοδα τα οποία δημιουργήθηκαν από την τότε συνένωση της ΔΕΒΣΑΠ με τον ΙΒΣΑ τα οποία και δεν πήραν ποτέ με αποτέλεσμα να «Κλείσει» το 2010 με τους προμηθευτές του Νομικού Προσώπου σχεδόν όλους απλήρωτους.
Φυσικά η πίεση, ενάμιση χρόνο μετά, από τους προμηθευτές που είναι απλήρωτοι, είναι μεγάλη και δικαιολογημένη και οπωσδήποτε είναι μία υποχρέωση που βαραίνει τους ώμους της καινούργιας διοίκησης και μας δυσκολεύει στο να κάνουμε τον προγραμματισμό μας.
Εκτός λοιπόν από τις οφειλές στους προμηθευτές του 2010, δυστυχώς φάνηκε στην απογραφή των φορολογικών στοιχείων, που ζήτησε ορκωτός λογιστής από τους πρώτους μήνες της διοίκησης προκειμένου να «Κλείσουν» τα δύο Νομικά Πρόσωπα που προανέφερα, οφειλές προς προμηθευτές από το 2007.
Κάποια από αυτά τα τιμολόγια μπορούν και θα πληρωθούν, κάποια δεν θα μπορέσουν όπως ποτέ να πληρωθούν γιατί δεν έχουν τηρηθεί οι νόμιμες διαδικασίες που προβλέπει ο Δημοτικός Κώδικας».

«Σ»: Η σχέση και η επικοινωνία σας με την προηγούμενη δημοτική αρχή έχει προβλήματα ή είναι σε καλά επίπεδα; Γιατί πρόσφατα είχατε καταγγείλει κάποιες αψιμαχίες που υπήρχαν.

«Θεωρώ πως δεν είναι κάτι πολύ σημαντικό που θα πρέπει να μας απασχολήσει σήμερα. Μπορεί να έγκειται στις πολιτικές διαφορές αντιμετώπισης των ιδίων πραγμάτων, γενικώς όμως η συνεργασία με τις δύο προηγούμενες προέδρους μπορεί να χαρακτηριστεί από καλή μέχρι αρκετά καλή».

«Σ»: Δεν είχατε για παράδειγμα προβλήματα όσον αφορά υπογραφές ενταλμάτων;

«Όχι δεν είχαμε τέτοια προβλήματα, είχαμε μία καλή συνεργασία».

«Σ»: Τι ακριβώς συμβαίνει με τα μισθώματα των κτηρίων που στεγάζονται οι βρεφονηπιακοί σταθμοί; Ακούγονται κάποια αστρονομικά ποσά των 10.000 ευρώ ανά μήνα.

 x 00102

 συνέντευξη στον

Χρήστο Α. Μπαλωτή

Εκδότη – Δημοσιογράφο

«Τα μισθώματα των κτηρίων είναι μία περίπτωση που πονάει. Κατανοώ την προηγούμενη δημοτική αρχή που με γνώμονα να ικανοποιήσει τα αιτήματα των συμπολιτών μας ώστε να δημιουργήσουν περισσότερες θέσεις για παιδιά νοίκιασε κτήρια με σκοπό να στεγάσει βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Αντιλαμβάνομαι όμως ότι χρειάστηκε να κάνουν συμφωνίες οι οποίες πιθανόν να μην ήταν για το συμφέρον του Δήμου.
Έτσι λοιπόν σήμερα έχω δύο τρανταχτές περιπτώσεις οι οποίες δεν είναι και οι καλύτερες. Πριν τέσσερα χρόνια επιλέχτηκε να αλλάξουνε το κτήριο της περιοχής του Κοντοπεύκου που φιλοξενούσε τα παιδιά και μετακόμισαν στο σημερινό σταθμό στην διασταύρωση των οδών Πάρου και Δωδεκανήσου όπου και μετά τις περσινές μειώσεις που έγιναν της τάξεως του 10% πληρώνουμε άνω των 11.000 ευρώ μίσθωμα το μήνα. Το συγκεκριμένο ποσό είναι και μεγάλο αλλά και δυσανάλογο σε σχέση με την παλαιότητα του κτηρίου, με το εμβαδόν του κτηρίου σε σύγκριση με τα μισθώματα της περιοχής που υπάρχουν και φυσικά με τα επίκαιρα οικονομικά προβλήματα της πατρίδας μας σήμερα.
Υπάρχουν δύο εκδοχές. Ή θα φύγουμε εξολοκλήρου από τον συγκεκριμένο σταθμό ή θα πετύχουμε μια συμφωνία σημαντικής μείωσης του ποσού.
Είμαι της άποψης πως θα πετύχουμε την δεύτερη επιλογή σε συνεννόηση με τους ιδιοκτήτες, με μία συμφωνία υπέρ του Δήμου.
Εκτός αυτού του κτηρίου και της οδού Κυκλάδων ο σταθμός έχει υψηλό μίσθωμα (3.300 ευρώ) όπως και της οδού Αγ. Γεωργίου που ξεπερνάει τις 4.000 ευρώ αλλά και της οδού Τρωάδος που φτάνει τις 3.900 ευρώ.
Τα συμβόλαια που έχουν γίνει για τα μισθώματα, αν μου επιτρέπεται να το δηλώσω, έχουν γίνει με μία διαδικασία μάλλον για οφελειθούν οι ιδιοκτήτες παρά ο Δήμος. Αυτή είναι η δική μου εκτίμηση».

«Σ» Έχετε θέσει κάποιο προγραμματισμό ώστε να ανεγερθούν δικοί μας, ιδιόκτητοι σταθμοί;

«Αυτό ήδη βρίσκεται στο πρόγραμμα του Δήμου με αρχικά ένα οικόπεδο στην οδό Ρόδων κι ένα στην περιοχή των Πευκακίων τα οποία θα ήταν μεγάλη χαρά για εμάς στο τέλος της διοίκησής μας να εγκαινιάσουμε κι έναν ιδιόκτητο παιδικό σταθμό.
Είναι γεγονός πως τα ενοίκια που δίνουμε θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελούν τη δόση για ένα δάνειο με σκοπό την ανέγερση ιδιόκτητου σταθμού.
Συνολικά το χρόνο δίνουμε 350.000 ευρώ σε μισθώματα κτηρίων που στεγάζουν βρεφονηπιακούς σταθμούς».

«Σ» Τα νοικιασμένα κτήρια που στεγάζονται τα παιδιά έχουν άδεια πυρόσβεσης;

(Απάντηση της διευθύντριας κ. Παπαντωνίου)

«Από το νόμο προβλέπεται να υπάρχει πυρασφάλεια σε κάθε σταθμό. Μόνο το κτήριο στην οδό Λάδωνος έχει άδεια πυρασφάλειας. Όσον αφορά τους άλλους σταθμούς απ’ ότι γνωρίζω έχουν εγκαταστήσει πυροσβεστήρες σε κάθε γωνιά που χρειαζόταν, τους οποίους κι ελέγχουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα και μ’ αυτό τον τρόπο έχουν δηλαδή παρθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να είναι ασφαλή τα παιδιά».

«Σ» Υπάρχουν προβλήματα στις εγγραφές;

«Θα ήθελα να δηλώσω τη δυσκολία μου σήμερα να ανακοινώσω στους ενδιαφερόμενους γονείς μας ποια παιδιά θα μπορέσουμε να επανεγράψουμε και ποια παιδιά θα πάρουμε ως νέες εγγραφές κι αυτό διότι σήμερα εργάζονται σε όλους τους σταθμούς 173 εργαζόμενοι, εξ’ αυτών οι 101 είναι με σύμβαση μόνιμου ή αορίστου χρόνου και οι υπόλοιποι 70 είναι με μισθώσεις ορισμένου χρόνου, οι λεγόμενοι εποχικοί των 11 μηνών.
Από αυτούς λοιπόν που έχουν εποχική σύμβαση μας ενέκριναν μόνο 33 εργαζόμενους. Με τα σημερινά δεδομένα λοιπόν από τους 173 εργαζόμενους έχω σίγουρα 134 εργαζομένους. Από αυτούς πολύ λίγοι θα συνταξιοδοτηθούν, οπότε ο αριθμός θα μικρύνει κι άλλο, κι αυτό το γεγονός αποτελεί το σημαντικότατο πρόβλημα να μην είμαστε σε θέση σήμερα να ξέρουμε πόσους παιδικούς σταθμούς θα λειτουργήσουμε από τον Σεπτέμβριο και πόσα και ποια παιδιά θα πάρουμε.
Πιστεύω πως σε ένα μήνα θα έχω μία καλύτερη εικόνα οπότε και θα σας ενημερώσω με καινούργια δήλωση».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ