Στο πρόσφατο Δημοτικό συμβούλιο όπου η ΕΝΕΒΑΠ αλλά και μεμονωμένοι κάτοικοι ζήτησαν από τον δήμαρχος Βασίλη Ζορμπά να προστατεύσει καταστηματάρχες και κατοίκους από την μη τήρηση των όρων της σύμβασης εκ μέρους του εργολάβου που αλλάζει τις πλάκες του πεζοδρομίου στην Αγ. Ιωάννου με αποτέλεσμα την «νέκρωση» της αγοράς και άνευ λόγου ταλαιπωρία των κατοίκων, το παρών έδωσε και ο τ. δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος με την παράταξη «Νίκη για την Αγ. Παρασκευή» δικηγόρος Σωτήρης Παπαμιχαήλ, με τον οποίο και συζητήσαμε για τα τεκταινόμενα…
«Σ» Μπορεί να χαρακτηριστούν, ως «ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Πόλης» οι εργασίες που γίνονται στο ένα πεζοδρόμιο της Αγίου Ιωάννου;
Κατ’ αρχήν το έργο της Αγίου Ιωάννου έρχεται πάρα πολύ αργά. Η ανάπλαση της Αγ. Ιωάννου έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Το γεγονός ότι επί τόσες τετραετίες δεν είχε αναπλαστεί ο κεντρικός οδικός άξονας της πόλης αποτελεί μία από τις βασικές αιτίες της υποβάθμισης της καθημερινότητας των κατοίκων της οδού Αγίου Ιωάννου αλλά και ευρύτερα της περιοχής του Αη Γιάννη, ενώ συγχρόνως αποτελεί και μία από τις κύριες αιτίες της πτώσης της εμπορικής δραστηριότητας.
Η βασική ευθύνη για το γεγονός ότι βρισκόμαστε εδώ, δηλαδή στο γεγονός ότι δεν έχει γίνει ανάπλαση της οδού Αγίου Ιωάννου, ανήκει στην προηγούμενη Δημοτική Αρχή Γιαννακόπουλου – Κρητικίδη οι οποίοι δεν κατόρθωσαν να αξιοποιήσουν το θετικό πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον της τετραετίας 2006 – 2010 αλλά αντίθετα οδήγησαν σε ένα άλλου είδους τέλμα την υπόθεση αυτή.
Πρέπει να γίνει γνωστό σε όσους δεν το γνωρίζουν και πρέπει να ξαναθυμηθούν όσοι τυχόν δεν το θυμούνται ότι το έργο το οποίο εκτελέστηκε επί δημαρχίας Γιαννακόπουλου – Κρητικίδη κόστισε στον δημότη 700.000 ευρώ, δηλαδή 700.000 ευρώ πληρώθηκαν στον τότε ανάδοχο, στην εταιρία ΑΞΩΝ Α.Ε. για το έργο που σταμάτησε και παραδόθηκε στη δημοτική αρχή του Βασίλη Ζορμπά».
«Σ» Η εξόφληση των απαιτήσεων του εργολάβου προκειμένου να αποχωρήσει από αυτό με υπαιτιότητα του Δήμου πότε έγινε;
« Οι «λογαριασμοί» πληρώθηκαν και επί διοίκησης Ζορμπά για το έργο το οποίο εκτελέστηκε από τον Ιούλιο του 2009 έως τον Ιανουάριο του 2010 οπότε και τα έργα σταμάτησαν με αποφάσεις του ελεγκτικού συνεδρίου. Οι βασικοί υπεύθυνοι για την κατάσταση που έχει βρεθεί σήμερα η Αγίου Ιωάννου είναι ο κ. Γιαννακόπουλος και ο τότε αναπληρωτής δημάρχου, αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Κώστας Κρητικίδης.
«Σ» Ομοιότητα μεταξύ του τότε έργου και του σημερινού δεν έχουμε;
«Όχι είναι διαφορετική η φιλοσοφία των δύο έργων. Προσωπικά είχα στηρίξει τη φιλοσοφία της ανάπλασης. Δυστυχώς ο νυν δήμαρχος, Βασίλης Ζορμπάς, αποφάσισε να κάνει μία μικρής κλίμακας επέμβαση στην οδό με αποκατάσταση των πεζοδρομίων, με δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης και μένει να δούμε εάν το τελικό αποτέλεσμα θα είναι υπέρ του πεζού ή αν θα είναι μία διευκόλυνση της κίνησης των οχημάτων.
Προϋποθέσεις ώστε το έργο αυτό το οποίο χρηματοδοτείται εξ ιδίων πόρων η ένταξή του στο ΕΣΠΑ για να χρηματοδοτηθεί είναι η απελευθέρωση των πεζοδρομίων, η δημιουργία συνθηκών για την προσπέλαση από άτομα με ειδικές ανάγκες, η μετακίνηση όσων περιπτέρων καταλαμβάνουν κοινόχρηστο και δημόσιο χώρο σε βάρος της κίνησης των πεζών».
«Σ» Υπάρχει η «διάθεση» από τη Δημοτική αρχή για απελευθέρωση κοινόχρηστων χώρων από τα περίπτερα;
«Η Δημοτική Αρχή μέχρι στιγμής, απ’ αυτό τουλάχιστον που έχουμε δει εμείς που κατοικούμε στον Αη Γιάννη, είναι ότι μας εγκατέστησε ένα καινούργιο περίπτερο σ’ έναν μικρό ελεύθερο χώρο στη συμβολή των οδών Αγίου Ιωάννου και Ελευθερίας…».
«Σ» Εσείς που έχετε ζήσει το κ. Ζορμπά κι ως «αντιπολίτευση», ήταν και τότε υπέρ της κατάληψης εκ μέρους των «περιπτέρων» δημόσιου χώρου;
«Είναι γεγονός ότι μετά την ανάληψη της διοίκησης από τον κ. Ζορμπά υπάρχουν μεταβολές στη συμπεριφορά του οι οποίες οδηγούν σ’ ένα συμπέρασμα που λέει ότι η εξουσία αλλάζει τον άνθρωπο…
Θυμάμαι ότι στην προηγούμενη δημοτική περίοδο 2006 – 2010 ήταν πάρα πολύ έντονη η κριτική του για τα υλικά που είχαν χρησιμοποιηθεί στην τότε ανάπλαση της Αγίου Ιωάννου αλλά τελικά αυτή η κριτική τώρα που είναι δήμαρχος έχει μειωθεί έως εξαλείψεως και όπως και στην αρχή είπα, πληρώθηκαν οι 700.000 ευρώ στον τότε ανάδοχο. Σε ότι αφορά τα περίπτερα θέλω να πιστεύω ότι η Δημοτική Αρχή θα φερθεί δίκαια και ισορροπημένα και απέναντι στους κατοίκους που δικαιούνται να περπατούν στα πεζοδρόμια και απέναντι στα άτομα με ειδικές ανάγκες και απέναντι στις μητέρες – πατέρες με τα παιδιά και απέναντι στους καταστηματάρχες γιατί και οι τελευταίοι πρέπει να επιβιώσουν.
Όπου κατά τη γνώμη μου αναιρείται το δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης και προσπέλασης εκ μέρους των πολιτών στα πεζοδρόμια πρέπει να βρίσκεται λύση μετακίνησης των περιπτέρων».
«Σ» Για το υλικό του ιγνιμβρίτη τι ακριβώς έλεγε ο κ. Ζορμπάς;
« Ο κ. Ζορμπάς είχε ανακαλύψει – ως αντιπολίτευση -μία μέθοδο που αποδείκνυε ότι το υλικό δεν ήταν το προβλεπόμενο, απευθύνθηκε στην ποινική Δικαιοσύνη, ήδη οι τότε υπεύθυνοι Γιαννακόπουλος – Κρητικίδης είναι κατηγορούμενοι για το έργο της Αγίου Ιωάννου και κάνω μία παρένθεση για να πω ότι χρειάζεται μεγάλο θάρρος εκ μέρους των ανθρώπων που μας έφεραν στην κατάσταση αυτή να προσπαθούν να μιμηθούν τους τιμητές.
Εάν ο κ. Γιαννακόπουλος και ο κ. Κρητικίδης είχαν εκτελέσει με κάποιες βελτιωτικές αλλαγές το έργο της βελτίωσης της οδού Αγίου Ιωάννου το οποίο είχε ανατεθεί από τον Ιούλιο του 2006 από τον Αντώνη Σιδέρη είναι βέβαιο ότι το 2007, το πολύ το 2008 το έργο θα ήταν έτοιμο και ο δρόμος διαφορετικός. Αντίθετα ξεκίνησαν μία από την αρχή μελέτη πληρώνοντας παράλληλα τον εργολάβο που είχε ανατεθεί το έργο επί δημαρχίας Αντώνη Σιδέρη και ξεκίνησε η υπόθεση από την αρχή. Γι αυτό οι εργασίες ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2009 και σταμάτησαν αμέσως.
Συνεπώς χρειάζεται πολύ μεγάλο θάρρος να μιμούνται τους τιμητές αυτοί που είναι υπεύθυνοι για την κατάσταση στην οποία παραδόθηκε το έργο της Αγίου Ιωάννου. Τότε θυμάμαι ότι ο κ. Ζορμπάς ήταν λάβρος κατά του έργου και πάλι, θα επαναλάβω ότι αποζημίωσε τον εργολάβο με 700.000 ευρώ.
Το θέμα είναι ότι στην πόλη μας πρέπει να υπάρξει μία νέα πνοή κι αυτό δεν φαίνεται από τη δημαρχία του κ. Ζορμπά. Παρότι υπάρχουν βελτιωτικές προσεγγίσεις και μεταβολές σε σύγκριση με τη δημαρχία Γιαννακόπουλου, εν τούτοις δεν υπάρχει ποιοτική μεταβολή.
Ο καθημερινός άνθρωπος, ο καθημερινός πολίτης, ο άνθρωπος που ζει, εργάζεται, εμπορεύεται, ψυχαγωγείται στην πόλη αυτή δεν
|
συνέντευξη στον Χρήστο Ανδ. Μπαλωτή |
βλέπει ούτε την τετραετία αυτή η οποία τελειώνει σ’ ένα χρόνο, δεν βλέπει σημεία ριζικής βελτιωτικής μεταβολής. Η πόλη μας συνεχίζει την παρακμή της. Αυτό αισθάνεται ο απλός άνθρωπος. Ακόμα κι αν αναπλαστούν πεζοδρόμια μήκους 2.000 χιλ. ακόμα κι αν φυτευτούν κάποια δένδρα, ακόμα κι αν κλείσουν κάποια καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που οχλούν τους περιοίκους ριζική βελτιωτική μεταβολή δεν υπάρχει και για να αλλάξει ρότα ο Δήμος χρειάζονται μεγάλες πολεοδομικές παρεμβάσεις.
Χρειάζονται τροποποιήσεις του ρυμοτομικού σχεδίου κήρυξη χώρων ως κοινωφελών και κοινόχρηστων, δέσμευση κι όχι αποδέσμευση χώρων για ενίσχυση του λιγοστού πρασίνου της πόλης μας, κι αναφέρομαι στο Ο.Τ. 118 όπου δεν έχει γίνει επανεπιβολή απαλλοτρίωσης, στο κτήμα Ιόλα, και σε πολλά άλλα που αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει βούληση και σχέδιο για μια αλλαγή πορείας της πόλης μας.
Μία νέα δημοτική αρχή θα πρέπει να θέσει ως προτεραιότητα ένα μεγάλο άξονα κίνησης πεζών, που να συνδέει τις δύο μεγάλες πλατείες της Αγίας παρασκευής, την πλατεία του Αη Γιάννη με την κεντρική πλατεία ώστε να μπορεί ο πολίτης να κατεβαίνει άνετα με τα πόδια. θα πρέπει επίσης να γίνουν πεζοδρομήσεις, όπως έχουν γίνει σε όλες τις σύγχρονες πόλεις και σε άλλους όμορους Δήμους, θα πρέπει να υπάρξουν μονοδρομήσεις ώστε να αναζωογονηθεί η κίνηση των πεζών και η εμπορική κίνηση. Όποιος πιστεύει ότι οι εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις θα οδηγήσουν σε αύξηση της εμπορικής κίνησης απλώς δεν βλέπει γύρω του. Η πόλη χρειάζεται μία νέα πνοή και πιστεύω ότι η παράταξη «Νίκη για την Αγία Παρασκευή» και ο Γιάννης Σταθόπουλος είναι σε θέση υπό προϋποθέσεις να οδηγήσουν την πόλη σε μία άλλη πορεία».
«Σ» Εσείς κατοικείται ακριβώς μπροστά από το σημείο που έχουν αρχίσει τα έργα… πως δέχονται οι πολίτες τη μονοδρόμηση;
«Οι πολίτες αντιμετωπίζουν το έργο με αναμονή. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποιο συλλογικό συναίσθημα σχετικά με αυτό. Είναι τόση η επιβάρυνση που έχουν δεχτεί οι κάτοικοι της οδού Αγίου Ιωάννου από τη διπλή κυκλοφορία, από την έλλειψη και κατάληψη πεζοδρομίων, από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που ενοχλούν τους περιοίκους και περιμένουν να δουν αν θα επέλθει κάποια βελτίωση στην καθημερινότητά τους.
Εκείνο που εγώ βλέπω είναι ότι ο εμπορικός κόσμος παραπονιέται γιατί εκεί που το έργο δεν εκτελείται δεν υπάρχει διπλή κυκλοφορία!
«Σ» Για να συμβεί αυτή η μεγάλη αλλαγή χρειάζονται χρήματα ή βούληση;
«Χρειάζεται να υπάρχει ένα όραμα για αυτή την πόλη. Ένα όραμα υπέρ του πεζού, του ποδηλάτη, των ΑμΕΑ, ένα πρόγραμμα το οποίο θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα όλων, που θα κάνει ευχερέστατη την πρόσβαση όλων σε περισσότερα σημεία και εν τέλει θα αναβαθμίσει την οικονομική κα εμπορική δραστηριότητα γιατί χωρίς την τόνωση της τοπικής αγοράς δεν μπορεί να υπάρξει καμία ποιοτική μεταβολή. Δείτε τι συνέβη στο Χαλάνδρι, με τις εκτεταμένες μονοδρομήσεις και πεζοδρομήσεις που έχουν γίνει και πως έχει το Χαλάνδρι έχει κρατήσει και την αγοραστική και τη μισθωτική αξία των ακινήτων γιατί καμία από τις δύο αξίες δεν έχει υποστεί μεγάλη πτώση, διότι παραμένει το εμπορικό και αγοραστικό ενδιαφέρουν, γεγονός στο οποίο έχουν συμβάλλει οι εκτεταμένες μονοδρομήσεις και πεζοδρομήσεις που έχουν γίνει. Κάτι αντίστοιχο πρέπει να γίνει και στην Αγία Παρασκευή διαφορετικά θα πηγαίνουμε από το κακό στο χειρότερο.
Σ αυτό το σημείο θέλω να επισημάνω ότι περιμένουμε να δούμε από τον κ. Ζορμπά τι στάση θα επιδείξει σε μεγάλους επιχειρηματίες της πόλης οι οποίοι αξιοποιούν – εκμεταλλεύονται δημόσιους χώρους που έγιναν με χρήματα συνδημοτών μας. Αναφέρομαι συγκεκριμένα στο γεγονός ότι έξω από τη γνωστή επιχείρηση «Νταβίντσι» της οποίας ο ιδιοκτήτης έχει καταδικαστεί για παράνομη κατεδάφιση, η διεύρυνση του πεζοδρομίου έχει μεταπέσει σε διεύρυνση των θέσεων στάθμευσης του καταστήματος. Περιμένω να δω τον κ. Ζορμπά αν στο σημείο αυτό θα ενεργήσει υπέρ των πολιτών διότι δεν είναι νοητό οι πολίτες να έχουν πληρώσει 700.000 ευρώ στην εταιρία ΑΞΩΝ Α.Ε. επί Γιαννακόπουλου και αντί για διεύρυνση του πεζοδρομίου υπέρ των πεζών να έχουμε διεύρυνση των θέσεων στάθμευσης του καταστήματος με αποτέλεσμα οι πεζοί να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα με τους κινδύνους που αυτό περικλείει αλλά και την προσβολή προς το δημόσιο αίσθημα , η οποία προκύπτει».