Το ΜΕΤΡΟ της νέας δεκαετίας

0
metro 01

metro 01Θέμα αναφορικά με την σχεδίαση και υλοποίηση περιμετρικής γραμμής «Μετρό» εισήγαγε στο Δημοτικό Συμβούλιο της 5ης Μαρτίου 2014 η παράταξη «Νίκη των Πολιτών Αγίας παρασκευής».

Η συγκεκριμένη πρόταση έχει σχεδιαστεί από τον εκλεγμένο με τους «Οικολόγους Πράσινους» περιφερειακό σύμβουλο Αττικής κ. Γιώργο Δημαρά ο οποίος παρουσιάζει την πρόταση του σε όλα τα Δημοτικά Συμβούλια που αφορούν την περιοχή τους με πρωταρχικό στόχο την ομόφωνη ψήφισή της απ’ αυτά και δευτερεύοντα την εισαγωγή και ψήφισή της στην ημερήσια διάταξη του ελληνικού κοινοβουλίου.

Έτσι λοιπόν για τον δικό μας Δήμο ο κ. Δημαράς απευθύνθηκε στην παράταξη του Γιάννη Σταθόπουλου που το 2010 είχε και τη στήριξη των «Οικολόγων Πράσινων» ώστε να εισαχθεί το θέμα και να συζητηθεί.
Στην εισήγησή του ο κ. Δημαράς εξήγησε ότι το συγκεκριμένο σχέδιο δεν περιέχει μελέτη και σκοπός του είναι να ψηφιστεί στη Βουλή «περιγραφικά» ώστε έστω και μετά από 10 χρόνια, εάν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα για τη χώρα να ξεκινήσει η υλοποίηση της περιμετρικής γραμμής.
Μεταξύ άλλων ο περιφερειακός σύμβουλος δήλωσε ότι και η Αττικό Μετρό αλλά και η Περιφέρεια κρατάνε θετική στάση και εξήγησε ότι εάν όλα τα ενδιαφερόμενα Δημοτικά Συμβούλια με ομόφωνες αποφάσεις ψηφίσουν θετικά δίνουν ένα παραπάνω ενισχυτικό στην πρόταση αυτή.
Η εισήγηση του κ. Δημαρά ψηφίστηκε με μία μικρή προσθήκη που ζήτησε ο δήμαρχος Βασίλης Ζορμπάς η οποία αφορούσε τον λάθος χειρισμό που είχε γίνει στο παρελθόν.

Η εισήγηση του κ. Δημαρά όπως την εισήγαγε στο Δημοτικό Συμβούλιο
«Στο προταθέν για διαβούλευση ρυθμιστικό σχέδιο Αττικής προβλέπονται νέες μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό. Οι προβλεπόμενες επεκτάσεις είναι νέες γραμμές ακτινωτά διατεταγμένες από το κέντρο προς την περιφέρεια ή είναι επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών.
Αυτό που λείπει στην Αττική είναι μια περιμετρική γραμμή που θα περνάει από τα κεντρικά σημεία-πλατείες των προαστίων πόλεων-Δήμων,
Οι υφιστάμενες γραμμές ακολουθούν κυρίως οδικούς άξονες και δεν περνούν από τα κέντρα των πόλεων, έτσι οι κάτοικοι πρέπει να χρησιμοποιήσουν άλλο μέσο μετακίνησης προς τους σταθμούς του Μετρό και συνήθως χρησιμοποιούν το Ι.Χ αυτοκίνητο, επιβαρύνοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο και προσθέτοντας ρύπους στην πόλη.
Η μεγαλύτερη σε μήκος από τις νέες προβλεπόμενες γραμμές Μετρό ακολουθεί τη Λεωφόρο Κηφισίας και οι νέοι σταθμοί θα είναι πάλι έξω από τα κέντρα των πόλεων.
Έτσι μια σειρά περιμετρικών Δήμων όπως η Καλλιθέα , η Νέα Σμύρνη, η Καισαριανή, ο Χολαργός, η Αγία Παρασκευή, το Χαλάνδρι, η Ν. Φιλαδέλφεια , οι Αγιοι Ανάργυροι κ.λ.π. θα στερούνται σταθμών Μετρό στα πιο κεντρικά και πυκνοδομημένα σημεία τους.
Η έλλειψη περιμετρικής γραμμής Μετρό κάνει πιο χρονοβόρες και ενεργοβόρες τις μετακινήσεις. Για παράδειγμα για να μετακινηθεί κάποιος με Μετρό από τη πλατεία Χαλανδρίου στη γειτονική Καλογρέζα θα χρειάζεται να πάει με Ι.Χ. ή άλλο μέσο σ’ ένα σταθμό Μετρό και στη συνέχεια στο κέντρο της Αθήνας για να γυρίσει στη Ν. Ιωνία και από εκεί πάλι να χρησιμοποιήσει άλλο μέσο μεταφοράς.
Εάν δεν γίνει η πρόβλεψη για περιμετρική γραμμή Μετρό στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο Αττικής η Αθήνα και οι περιμετρικοί Δήμοι θα συνεχίσουν να δέχονται τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις από τα ρυπαίνοντα οχήματα, και οι μετακινήσεις θα κοστίζουν ακριβά στον πολίτη . Όσα λέγονται για βιώσιμη κινητικότητα θα μένουν λόγια κενά περιεχομένου.
Η περιμετρική γραμμή πρέπει να σχεδιαστεί τώρα και να περιλαμβάνεται στο ρυθμιστικό σχέδιο, έστω και εάν καθυστερήσει η κατασκευή της, η χάραξη της πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν στη μελέτη και των άλλων προβλεπόμενων επεκτάσεων του Μετρό γιατί θα συνδέεται με αυτές.
Επειδή η επόμενη τροποποίηση του ρυθμιστικού σχεδίου δεν γνωρίζουμε πότε θα γίνει είναι απόλυτη ανάγκη να κινηθούν τώρα οι περιφερειακοί σύμβουλοι, οι δήμαρχοι ,οι παρατάξεις, οι σύλλογοι και οι πολίτες για να περιληφθεί η περιμετρική γραμμή Μετρό στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο Αττικής που έχει κατατεθεί στην νόμιμο- παρασκευαστική επιτροπή της Βουλής . Είναι αναγκαίο να πεισθεί το Υπουργείο μεταφορών και το ΥΠΕΚΑ να δώσουν οδηγίες στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και τον ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΑΘΗΝΑΣ. Όλα τα κόμματα πρέπει να ενημερωθούν για να υποστηρίξουν το θέμα στην Βουλή. Επειδή θα ακουστεί το επιχείρημα «καλή είναι η ιδέα αλλά χρειάζεται μελέτη για την χάραξη» πρέπει να είναι έτοιμη τροπολογία έτσι ώστε στο νόμο του ρυθμιστικού να διατυπώνεται η ανάγκη μελέτης περιμετρικής γραμμής Μετρό που να συνδέει τα προαναφερόμενα προάστια έστω περιγραφικά και χωρίς σχέδιο χάραξης. Λόγω της οικονομικής κρίσης υπάρχουν επιχειρήματα ότι δεν θα υπάρχουν χρήματα μέχρι το έτος 2020. Το αντεπιχείρημα είναι ότι προβλέπονται από το ρυθμιστικό άλλα έργα όπως το τεράστιο τούνελ στον Υμηττό Αργυρούπολης- Παιανίας που είναι σε αντίθετη κατεύθυνση από την βιώσιμη κινητικότητα, όπως επίσης η σύζευξη Περάματος– Σαλαμίνας.
Εάν δεν υπάρχουν όλα τα απαιτούμενα χρήματα η προτεινόμενη γραμμή Μετρό μπορεί να γίνει τμηματικά με την πρώτη φάση σε μορφή ενός μεγάλου πετάλου.

***Για να δοθεί μια εικόνα και να κατανοηθεί καλύτερα η αναγκαιότητα και οι εξυπηρετήσεις των πολιτών σχεδιάστηκε μια ενδεικτική χάραξη της προτεινόμενης γραμμής Μετρό πάνω στο χάρτη.»

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΗΜΑΡΑΣ Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής ΑΤΤΙΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Απάντηση