Είναι λίγο – πολύ γνωστή η περιπέτεια που βιώνουν 17 συμπολίτες μας μετά τον έλεγχο που πραγματοποίησε το Ελεγκτικό συνέδριο, αλλά και τα ψέματα και την κοροϊδία που έχουν βιώσει όλη αυτήν την περίοδο.
Ας δούμε όμως πως έχει εξελιχτεί το σίριαλ αυτό.
Σύντομο ιστορικό.
Από τον έλεγχο που διενήργησε το Ελεγκτικό συνέδριο έρχεται στο φως το γεγονός ότι η Δημοτική επιχείρηση ιδιωτικού δικαίου βρεφονηπιακού σταθμού Αγ. Παρασκευής (Δ.Ε.Β.Σ.Α.Π) που στεγαζόταν στην οδό Λάδωνος στον Τσακό και η οποία συστάθηκε το 1997, ΔΕΝ θα έπρεπε να είχε ΣΥΣΤΑΘΕΙ ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου κι αυτό επειδή λειτουργούσαν ήδη στο Δήμο μας Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου αρμόδια για την εξυπηρέτηση των δημοτών για τα ΙΔΙΑ ΘΕΜΑΤΑ! Και δεν συνέτρεχε κανείς λόγος «ύπαρξης» της!!!
Αυτό το σημαντικό γεγονός που διαπιστώνει το Ελεγκτικό συνέδριο το 2019! αφήνει εισαγγελείς, ελεγκτικούς μηχανισμούς, περιφερειάρχες, δημάρχους και λοιπούς… εντελώς αδιάφορους αφού όλοι αντιδρούν όλοι σαν να μην έγινε τίποτα το μεμπτό!
Από το 1997 μέχρι και τον Ιούνιο του 2009, δηλαδή επί 12 συνεχή έτη, η Δημοτική αυτή επιχείρηση λειτουργεί ανελλιπώς.
Παιδικός σταθμός ήταν, παιδιά φιλοξενούσε, δε βαριέσαι δεν έκανε και κάτι κακό, θα σκεφτεί ο καλοπροαίρετος αναγνώστης.
Δεν είναι όμως ακριβώς έτσι τα πράγματα.
Μεταγενέστερα, μετά από αίτημα της διοίκησης Βασίλη Γιαννακόπουλου, η συστατική πράξη της επιχείρησης τροποποιήθηκε με την 49002/2002 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Αττικής (Φ.Ε.Κ 1458 Β), ώστε ο σκοπός της να περιλαμβάνει επιπλέον και την ανάληψη Επιδοτούμενων Κοινοτικών Προγραμμάτων, όπως «Παροχή υπηρεσιών –Κοινωνικού έργου- Επιμόρφωση και ΟΛΑ τα παρεμφερή που απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες!».
Δηλαδή, στις κτιριακές εγκαταστάσεις της οδού Λάδωνος που στεγαζόταν ο βρεφονηπιακός σταθμός, σιγά σιγά αρχίζουν και λειτουργούν «Κοινοτικά προγράμματα» όπως «Βοήθεια στο σπίτι», δηλαδή τα υπόγεια του κτιρίου μετατρέπονται σε μαγειρεία τα οποία παρασκευάζουν και διανέμουν φαγητό στα σπίτια συμπολιτών μας της τρίτης ηλικίας κ.λ.π.
Σαν να μην έφτανε αυτό, το 2004 επί διοίκησης Αντώνη Σιδέρη, τροποποιείται και πάλι ο σκοπός της, με την 37509/2004 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Αττικής (Φ.Ε.Κ 1182 Β) και προστίθενται τα εξής: Α) Υλοποίηση παιδικών ειδικών προγραμμάτων, δημιουργική απασχόληση, κατασκηνώσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα. Β) Υλοποίηση προγραμμάτων ευρύτερου κοινωνικού χαρακτήρα Γ) Υλοποίηση προγραμμάτων «Μεταφοράς παιδιών»(παντού) Δ) Λειτουργία του Σταθμού ως χώρος φιλοξενίας (καλοκαιρινούς μήνες) για τους Ολυμπιακούς αγώνες, για τις αποστολές από αδελφοποιημένες πόλεις, εκδηλώσεις σεμινάρια κ.λ.π…
Δηλαδή, περνά ένα πολύ μεγάλο μέρος των δραστηριοτήτων του Δήμου σε μια Ιδιωτικού δικαίου επιχείρηση η οποία ΔΕΝ λειτουργεί με εργαζόμενους που υπάγονται στον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα και τους κανόνες του…
Αρμοδιότητες των υπαλλήλων του Δήμου, περνούν σε χέρια νεοπροσληφθέντων με ή χωρίς ΑΣΕΠ… Η ΔΕΒΣΑΠ, όπως και ΔΗΠΕΑΠ, που δεν θα έπρεπε να συσταθούν ποτέ κι αυτό επειδή λειτουργούσαν ήδη Δημοτικές επιχειρήσεις Δημοσίου δικαίου με το αυτό αντικείμενο… αναβαθμίζεται και αναλαμβάνει πια δραστηριότητες του Δήμου!
Με τις τροποποιήσεις που έγιναν, και τη μεταφορά αρμοδιοτήτων, «απορροφήθηκαν» (από ποιους άραγε;) Κοινοτικά κονδύλια χωρίς πολλές «τυπικές διαδικασίες» και «χρονοβόρους ελέγχους» … με την συναίνεση πάντα του τότε αντιδημάρχου Καθαριότητας και πρασίνου Βασίλη Ζορμπά, ο οποίος το 2019 θυμήθηκε ότι οι επιχειρήσεις αυτές ήταν «Άντρα διαφθοράς» που εξυπηρετούσαν «άλλα θέματα»… αλλά τότε που γίνονταν τα «φοβερά και τρομερά» ψήφιζε πάντα θετικά και δεν έλεγε ποτέ «κακιά» κουβέντα …
Η Διαδρομή της ΔΕΒΣΑΠ, ολοκληρώνεται το 2009, όταν επί διοίκησης Βασίλη Γιαννακόπουλου, με την 35484/22578/19-10-2009 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Αττικής (Φ.Ε.Κ 2296 Β) μετατρέπεται σε «Κοινωνική» επιχείρηση (ΚΟΙΚΕΔΑΠ).
Με την μετατροπή αυτή στη νέα επιχείρηση, ορίζεται νέος πρόεδρος και νέα μέλη του Διοικητικού συμβουλίου, γεγονός που φαίνεται να το αγνοεί το Ελεγκτικό συνέδριο (γιατί άραγε;).
Παράλληλα της δίνονται «Νέοι σκοποί», αλλά σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3463/2006 (Φ.Ε.Κ 114 Α), η ΚΟΙΚΕΔΑΠ αποτέλεσε καθολικό διάδοχο κι ανέλαβε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της ΔΕΒΣΑΠ.
Το «κύκνειο άσμα» της επιχείρησης αυτής αποτελεί η απόφαση 41/ της 28ης Φεβρουαρίου 2011 της διοίκησης Βασίλη Ζορμπά, η οποία επικυρώθηκε με την 7831/4811/2011 απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής (Φ.Ε.Κ 1438 Β), και με την οποία ορίστηκε η λύση και η εκκαθάριση της.
Εδώ κάπου σταματά η έγκυρη πληροφόρηση του Ελεγκτικού συνεδρίου κι αυτό επειδή παρόλο που ο έλεγχος πραγματοποιήθηκε κατόπιν αιτήματος του Βασίλη Ζορμπά, λίγους μήνες μετά την λύση της, και ο οποίος ζητούσε έλεγχο για τις χρονιές 2009- 2010, ο έλεγχος πραγματοποιήθηκε μόνο για το 2009 ίσως επειδή αν άγγιζε το 2010 θα δημιουργούσε μεγάλο «Τζιζζζζζ».
Το αναφέρουμε αυτό, επειδή παράλληλα με την μετατροπή των επιχειρήσεων σε «Κοινωφελείς»… ξαφνικά αρχίζουν να συμβαίνουν και στις δύο επιχειρήσεις «Μαγικά πράγματα».
Τι εννοούμε;
Εννοούμε, ότι ξαφνικά οι επιχειρήσεις αυτές άρχισαν να έχουν «άδεια» ταμεία, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησαν με νέο αρχικό κεφάλαιο από τον Δήμο και ουδέποτε δικαιολόγησαν το «που» πήγε το αρχικό κεφάλαιο που είχε καταβληθεί το 1997.
Συγκεκριμένα, στις 26 Αυγούστου 2009, συγκαλείται εκτάκτως το Δημοτικό συμβούλιο, επειδή όπως αναφέρει στην εισήγηση του ο τότε Δήμαρχος Βασίλης Γιαννακόπουλος, η ΔΕΒΣΑΠ/ΚΟΙΚΕΔΑΠ που «έτρεχε» τρία Κοινοτικά προγράμματα «Βοήθεια στο σπίτι» σε διάφορες περιοχές της πόλης, ήθελε να υποβάλει συμμετοχή στην Περιφέρεια Αττικής για τη συνέχιση τους, αλλά αδυνατούσε να καταθέσει μικροποσά για εγγυητικές τραπεζικές επιστολές!
Ο τότε δήμαρχος, εισηγήθηκε την κάλυψη των εγγυητικών επιστολών από τον Δήμο!
Έτσι απλά.
Σαν να μην έφτασε αυτό, στις 11 Δεκεμβρίου 2009, ο πρόεδρος της ΚΟΙΚΕΔΑΠ Π. Χάλαρης, στέλνει επιστολή στον κ.Γιαννακόπουλο (217/ 11-12-2009) και του λέει ότι οφείλονταν στους εργαζόμενους δεδουλευμένες αποδοχές για τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και μέρος του δώρου Χριστουγέννων που δεν μπορούσε να τα καλύψει!!!
Ο κ.Γιαννακόπουλος, στις 16 Δεκεμβρίου 2009, εισηγείται και οι σύμβουλοι ψηφίζουν θετικά (Μαζί και ο τότε ανεξάρτητος σύμβουλος Βασίλης Ζορμπάς…) να πληρώσει ο Δήμος 103.992,51 ευρώ! κι επειδή δεν υπήρχε στον προϋπολογισμό του Δήμου εξειδικευμένη πίστωση για τέτοια περίπτωση, προχώρησαν σε Αναμόρφωση του!! (αρ.απόφ. 501/09).
Έτσι απλά.
Σ΄αυτήν τη ζοφερή οικονομική κατάσταση κύλησε το 2010, παρά το γεγονός ότι στη συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου της 24ης Φεβρουαρίου 2010, ο πρόεδρος της ΚΟΙΚΕΔΑΠ κ. Χάλαρης ανέπτυξε το Διετές πρόγραμμα δράσης της επιχείρησης το οποίο και ενέκρινε το σώμα!
Είχαμε στη συνέχεια τις εκλογές με τη γνωστή συντριβή του τοπικού Πασοκ και το 2011 ανέλαβε δήμαρχος ο Βασίλης Ζορμπάς.
Με το που ανέλαβε τη διοίκηση του Δήμου και συγκεκριμένα στη συνεδρίαση της 26ης Ιανουαρίου 2011, παραιτήθηκε από την προεδρία της ΚΟΙΚΕΔΑΠ η κ.Ιωάννα Κουτσουρά!!! (πότε είχε άραγε προλάβει να αναλάβει;) και ανέλαβε τα «ηνία» της επιχείρησης μέχρι την λύση και την εκκαθάριση της ,ο Νικόλαος Κωβαίος –Ντούσκος, από τα ιδρυτικά μέλη του τοπικού Πασοκ που διατηρεί στοιχηματικό πρακτορείο στον Τσακό και δημοτικός σύμβουλος της παράταξης του Βασίλη Ζορμπά.
Όπως γράψαμε και παραπάνω, στη συνέχεια ψηφίζεται η λύση και η εκκαθάριση της επιχείρησης και επικυρώνεται με απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, κι εδώ αρχίζει το «Θέατρο του παραλόγου».
Συγκεκριμένα, στις 19 Μαΐου 2011, μετά από εισήγηση του δημάρχου Βασίλη Ζορμπά, λαμβάνεται η υπ. αριθμ. 153/2011 απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου, η οποία τον εξουσιοδοτεί να προχωρήσει σε όλες τις νόμιμες διαδικασίες για την ανάθεση σε εταιρεία ορκωτών λογιστών –ελεγκτών, έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου των οικονομικών χρήσεων στον Δήμο Αγ. Παρασκευής, στον Οργανισμό Άθλησης (ΟΑΔΑΠ) και στην ΚΟΙΠΕΔΑΠ για τα έτη 2007, 2008, 2009 και 2010!
Τι απέγινε όμως; Βρήκε ο δήμαρχος την εταιρεία; Ανέθεσε τον έλεγχο; Βγήκαν αποτελέσματα των χρήσεων; Δεν έψαξε; Δεν ανέθεσε; Έγραψε την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου στα παλιά του παπούτσια;
Αναζητείται απάντηση.
Ένα μήνα αργότερα, στα μέσα Ιουνίου 2011, ο Βασίλης Ζορμπάς στέλνει επιστολή στο Ελεγκτικό συνέδριο και ζητά αυτή τη φορά έλεγχο αλλά για τα έτη 2009 και 2010 στον Δήμο στην ΔΗΠΕΑΠ και ΚΟΙΚΕΔΑΠ!
Ο έλεγχος έγινε, όμως έγινε μόνο για την ΚΟΙΚΕΔΑΠ και μόνον για το 2009!!
Το θέατρο όμως του παραλόγου όμως συνεχίζεται.
Στο Δημοτικό συμβούλιο της 14ης Σεπτεμβρίου 2011, λαμβάνεται η 281/2011 απόφαση μετά από εισήγηση του Βασίλη Ζορμπά.
Τι λέει η εισήγηση του τότε δημάρχου;
Ο κ. Ζορμπάς αφού αναφέρεται στις αποφάσεις που έχουν ληφθεί για την Λύση και εκκαθάριση της ΚΟΙΚΕΔΑΠ, λέει ότι: «Επίσης όπως γνωρίζετε, έχουμε ορίσει λογιστή για την παροχή λογιστικών υπηρεσιών ( σύνταξη ετήσιων οικονομικών καταστάσεων) για την οικονομική χρήση του 2010. Στη συνέχεια απαιτείται, συνεχίζει ο κ.Ζορμπάς, για τη διενέργεια του τακτικού διαχειριστικού ελέγχου της χρήσης του 2010, ο ορισμός ορκωτού ελεγκτή –λογιστή, όπως ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ 2009! που ο έλεγχος ολοκληρώθηκε από την εταιρεία «Σ.Ο.Λ Α.Ε Ο.Ε»!!
Κατά συνέπεια, καταλήγει ο κ.Ζορμπάς, εισηγούμαστε και για τη χρήση του 2010, τον ορισμό του ίδιου ορκωτού ελεγκτή –λογιστή για την ταχύτερη ολοκλήρωση του τακτικού ελέγχου. Προτείνονται οι: ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ Β. ΕΛΕΝΗ (Α.Μ Σ.Ο.Ε.Λ 24111), ΚΕΡΑΜΙΤΖΗ Ε. ΑΘΗΝΑ (Α.Μ Σ.Ο.Ε.Λ 29422) ως Τακτικοί και ως Αναπληρωματικοί οι: ΓΚΥΖΗ Ν. ΜΑΡΙΑ (Α.Μ Σ.Ο.Ε.Λ 15751) και ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ Α.Κ (Α.Μ Σ.Ο.Ε.Λ 12 931).
Τι απέγινε η εργασία αυτών των ορκωτών;Ποια στοιχεία τους δόθηκαν για την εργασία τους; τους δόθηκαν ή όχι; Την τέλειωσαν ή όχι; Μήπως έχουν στην κατοχή τους τα στοιχεία που ζητά το Ελεγκτικό συνέδριο και γι αυτό δεν βρίσκονται; Κι αν δεν έκαναν τίποτα γιατί δεν έκαναν; Έκαναν την ίδια δουλειά που είχε κάνει και η κ.Αλεφαντή; ή κάποια άλλη;
Συνεχίζεται το «παράλογο»…
Στο Δημοτικό συμβούλιο της 21ης Σεπτεμβρίου 2019, λαμβάνεται η απόφαση 282/2011 με την οποία ανατίθεται η εκκαθάριση της ΚΟΙΚΕΔΑΠ στην εταιρεία «PRIMEAUDITΕ.Π.Ε – ΟΡΚΩΤΟΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ» και ως εκκαθαριστές ορίζονται οι: Κρίτων Τζαβέλλας(Α.Μ Σ.Ο.Ε.Λ 12341) και Γεώργιος Μανώλαρος (Α.Μ Σ.Ο.Ε.Λ 13861).
Όλα πια πάνε καλά;
Όχι. Κι αυτό επειδή πολύ σύντομα οι δύο εκκαθαριστές υποβάλουν την παραίτηση τους από την εκκαθάριση!!! Χωρίς να έχει δοθεί ακόμη από τις υπηρεσίες του Δήμου στην δημοτική σύμβουλο Μίνα Μουχτούρη, που υπέβαλε σχετική αίτηση, το κείμενο της παραίτησης τους και τους λόγους που αναφέρουν…
Και τι γίνεται με την εκκαθάριση;
Περνούν δύο χρόνια με «σιγή ασυρμάτου» από όλες ανεξαιρέτως τις παρατάξεις… και στη συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου της 6ης Αυγούστου 2013 (όπου οι πάντες απολάμβαναν τα μπάνια του λαού…), ο δήμαρχος Βασίλης Ζορμπάς, χωρίς να αναφέρει τους λόγους για τους οποίους είχαν παραιτηθεί προς διετίας οι εκκαθαριστές των επιχειρήσεων, πρότεινε την πρόσληψη νέου εκκαθαριστή και των δύο επιχειρήσεων με την αιτιολογία ότι θα γινόταν πιο γρήγορα η εκκαθάριση… και προσελήφθη ο ορκωτός λογιστής – ελεγκτής Παναγιώτης Πάτσης.