Η Δημοτική Αρχή απεμπόλησε τη χρυσή ευκαιρία και «έδιωξε» ΤΟ ΜΕΤΡΟ Τραγικό και ολέθριο λάθος

0
vavougios 1

 

 
vavougios 1 

 Παναγιώτης Βαβουγυιός πρόεδρος εξωραϊστικού συλλόγου “Άγιος Ιωάννης”  

Συμπολίτευση και αντιπολίτευση. Η μεν συμπολίτευση διότι της δόθηκε μια χρυσή ευκαιρία να γράψει ένα σημαντικό επίτευγμα της στην ιστορία της πόλης και την απεμπόλησε, η δε αντιπολίτευση αν και συζητήθηκε και απορρίφθηκε στη συνεδρίαση της 25/2/2002 πρόταση της μείζονος αντιπολίτευσης για σταθμό Μετρό στην Αγία Παρασκευή, εν τούτοις τελικά αδράνησε και μοιρολατρικά εφαρμόστηκε η τραγική απόφαση της πλειοψηφίας, ενώ θα μπορούσε κάλλιστα να δραστηριοποιηθεί και να κινητοποιήσει τους κατοίκους σε μια παλλαϊκή δυναμική συγκέντρωση ώστε κάτω από την πίεση και την οργή των κατοίκων να αναγκαστεί η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» να εφαρμόσει τα αρχικά της σχέδια που προέβλεπαν σταθμό στην πλατεία, αλλά και τα αναθεωρημένα, μετά τα εγκαίνια του σταθμού Άμυνας, που βρίσκονται στο γραφείο του Συλλόγου μας. Σε όλα αυτά τα έντυπα η χάραξη προέβλεπε τη διέλευση του Μετρό κατά μήκος της λεωφόρου Μεσογείων από την εθνική Άμυνα μέχρι το Σταυρό και με σταθμό στην κεντρική πλατεία της Αγίας Παρασκευής.

Διάφοροι παράγοντες συνετέλεσαν στην αλλαγή της χάραξης. Είτε πολιτικοί, από αντιδικίες ως λέγεται, είτε οικονομικοί προς εξυπηρέτηση συμφερόντων κάποιων. Ωστόσο η αλήθεια αποδεικνύεται από τη φράση της τ. Υπουργού κ. Βάσως Παπανδρέου, η οποία, σε σχετική ερώτηση με το Μετρό κατά την ομιλία της στον Δημόκριτο απάντησε ότι «να μη μου διαμαρτυρηθείτε για την αλλαγή της χάραξης Μετρό,  αφού αυτή υπήρξε επιλογή της Δημοτικής αρχής» Αλλά και ο Πρόεδρος της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» κ. Γιάννης Χρυσικόπουλος σε συνάντησή του με τον τότε Δήμαρχο κ. Αντώνη Σιδέρη, τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Γιάννη Αργυρό και τους αρχηγούς των δημοτικών παρατάξεων δήλωσε «ουδέποτε το Δημοτικό Συμβούλιο της Αγίας Παρασκευής διεκδίκησε να εφαρμοστεί το παλαιό σχέδιο χάραξης του μετρό, το οποίο προέβλεπε σταθμό στην κεντρική πλατεία της Αγίας Παρασκευής» (εφημερίδα Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΑΣ Απρίλιος 2003)

Έτσι λοιπόν, εξ επισήμων χειλέων, αποκαλύπτεται η αλήθεια με την τραγική συνέπεια οι κάτοικοι της Αγίας Παρασκευής, εξ αιτίας της Δημοτικής Αρχής, να στερηθούν ένα σύγχρονο μεταφορικό μέσο, ασφαλές, ταχύτατο, ακριβέστατο στον χρόνο, χωρίς ρύπους, χωρίς προβλήματα Ο σταθμός στη πλατεία στο κέντρο της πόλης ιδεώδης. Οι κάτοικοι και με τα πόδια θα πήγαιναν, πράγμα που θα ωφελούσε και την υγεία τους. Το σπουδαιότερο όμως το οποίο θα επιτυχγάνετο θα ήταν ο περιορισμός της κυκλοφορίας των Ι.Χ. και των λεωφορείων και συνεπώς και ο περιορισμός των ρύπων και οι κάτοικοι θα ζούσαν σε μια πόλη καθαρή και δεν θα υπήρχε ανάγκη να τοποθετούνται στους δρόμους και τα πεζοδρόμια ακριβά περιβαλλοντικά υλικά. Εξ άλλου η κατασκευή στην πλατεία ενός υπογείου σταθμού αυτοκινήτων θα εξυπηρετούσε τους κατόχους των Ι.Χ.

Ο σύλλογος μας στην προσπάθεια για διέλευση του Μετρό από την πόλη μας, έστειλε στις 21 Απριλίου 2009 έγγραφο προς τον Δ/ντα Σύμβουλο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και ζητούσε εφ’ ενός την αλλαγή της ονομασίας του σταθμού «Αγία Παρασκευή», αφού αυτός με τη νέα χάραξη ευρίσκετο πλέον στον Δήμο Χαλανδρίου  και αφ’ ετέρου σε νέα σχεδίαση επεκτάσεως του Μετρό, η διέλευση του από την Αγία Παρασκευή προς εξυπηρέτηση των 80.000 κατοίκων της.  Μάλιστα είχαμε υποβάλλει και δύο εναλλακτικές προτάσεις. Το έγγραφό μας αυτό δημοσιεύθηκε σε τοπικές εφημερίδες και εστάλη και στον δήμο Αγίας Παρασκευής αλλά χωρίς υποστήριξη των προτάσεων μας ώστε να διορθώσει το αρχικό του λάθος. Στην απάντησή της η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ γράφει ότι οι προτάσεις μας θα ληφθούν υπόψη σε μελλοντική χάραξη.

Στην δημοτική αρχή καταλογίζουμε επίσης και το γεγονός ότι δεν κατόρθωσε να υλοποιήσει την υπόσχεση επεκτάσεως της γραμμής τρόλεϊ μέχρι την Αγία Παρασκευή. Κατά τα άλλα η δημοτική αρχή ασχολείται με τα βιοκλιματικά υλικά των δρόμων και πεζοδρομίων, για την δήθεν προστασία του περιβάλλοντος, τη στιγμή κατά την οποία με τις «παλαβές» μονοδρομήσεις που έκανε, δημιουργούνται μποτιλιαρίσματα και ρύποι από τα πολλά χιλιόμετρα που αναγκάζονται να κάνουν μέσα στην πόλη τα Ι.Χ. για να πάνε στα σπίτια τους, στην εκκλησία, στην εφορία στο Δημαρχείο, στους γιατρούς.

Τελειώνοντας, απευθύνομε θερμή έκκληση προς όλους, Δημοτική Αρχή και φορείς της πόλης να δραστηριοποιηθούν στα πλαίσια των προτάσεων μας, ώστε σε μελλοντικό σχεδιασμό επέκτασης και από την πόλη μας για να απολαύσουν οι μεταγενέστεροι πλέον, τα αγαθά που εμείς τελείως άδικα στερηθήκαμε.    

 
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Απάντηση