10/11/2009

0

Πιο συγκεκριμένα δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης αλλά και της συμπολίτευσης συζήτησαν έντονα θέτοντας προβληματισμούς για το πώς θα ερμηνεύεται η παραβατικότητα από την επιτροπή, ποια θα είναι η δράση της, με ποιον τρόπο θα «βάζει την τάξη» στους «παραβάτες» και σε ποια κοινωνικά σύνολα θα επικεντρωθεί περισσότερο. 

Ξεκινώντας λοιπόν από την αρχή από την πλευρά της αντιπολίτευσης ο κ. Γιάννης Σταθόπουλος έσπευσε να τονίσει πρώτος, λόγω του γεγονότος ότι έπρεπε να φύγει λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, ότι αυτή η επιτροπή θα πρέπει να είναι διαπαραταξιακή. Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο κ. Ανδρέας Γκιζιώτης ο οποίος «άναψε φωτιές» στην αίθουσα λέγοντας ότι μια ακόμα επιτροπή παρακολούθησης σε συνεργασία με την Ε.Λ.Α.Σ δεν θα λύσει τα προβλήματα και θα γυρίσουμε σε εποχές που οι πολίτες με ρόπαλα προστάτευαν την γειτονιά. Ταύτισε αυτό το σύστημα με τους κομισάριους της Ιταλίας λέγοντας ότι ο Δήμος δεν θα μπορεί να το εφαρμόσει αφού μέχρι τώρα δεν μπόρεσε να προστατέψει την πόλη από παρανομίες όπως αυτές που έγιναν στο κτήμα Σιστοβάρη, στο κτήμα Ιόλα στο Υπ. Γεωργίας και άλλες τέτοιες περιπτώσεις κ. Γκιζιώτης κατηγόρησε επίσης τους δημοτικούς Συμβούλους της παράταξης του κ. Γιαννακόπουλου, ότι έχουν γίνει «μέρος του συστήματος» βοηθώντας την μεγαλύτερη ακμή του καπιταλισμού στην πόλη μας. Σε απάντηση αυτών που είπε η κ. Πολέτα Πολίτη πρότεινε να αποσυρθεί το θέμα αλλά να ξανασυζητηθεί γιατί ήταν κατά τη γνώμη της αναγκαία η σύσταση μιας τέτοιας επιτροπής θεωρώντας ότι θα μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα τους νέους στην ύπαρξη «κενών» που έχουν με την οικογένεια τους κατά τα μαθητικά τους χρόνια. 

Νομικά προσπάθησε, στη συνέχεια της συζήτησης, να εξηγήσει ο κ. Παπαμιχαήλ ότι «παραβατικότητα» είναι η παραβίαση του Νόμου και πρότεινε συνάντηση κοινωνικών φορέων με στόχο τη συζήτηση για τη σύσταση της επιτροπής τασσόμενος υπέρ μιας τέτοιας πρωτοβουλίας θυμίζοντας τα τελευταία γεγονότα που έχουν συμβεί στην πάνω πλατεία με την πυρκαγιά σε υγειονομικό κατάστημα και την ψυχρή  δολοφονία ενός νέου ανθρώπου.

Θέλοντας να ηρεμήσει το κλίμα ο κ. Μιχάλης Γαβράς αρχικά τοποθετήθηκε λέγοντας ότι ο τίτλος αδικεί την πρόθεση που υπάρχει και απάντησε στον κ. Γκιζιώτη ότι δεν τίθεται θέμα περαιτέρω αστυνόμευσης αλλά ένα διαφορετικό «όργανο» το οποίο θα καταγράφει κοινωνικά ζητήματα και θα αποτελείται από κοινωνικούς φορείς. 

Στην ίδια «γραμμή» τοποθετήθηκε και ο κ. Κώστας Κρητικίδης «αδειάζοντας» τον κ. Παπαμιχαήλ αφού υποστήριξε ότι δεν μιλάμε για «παρανομία» αλλά για «παραβατικότητα» και τόνισε την διαφορά τους υποστηρίζοντας ότι με την επιτροπή αυτή ελέγχοντας την «παραβατικότητα» προλαβαίνουν την παρανομία.

Τον λόγο ύστερα έδωσε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κ. Σκουλάς στον εκπρόσωπο της ανοιχτής συνέλευσης κατοίκων Αγ. Παρασκευής κ. Ιάσονα Τσαούλια ο οποίος εξέφρασε την άκρως αρνητική θέση του για την επιτροπή αυτή αλλά και το γεγονός ότι θα την σαμποτάρουν κι αυτό γιατί δεν μπορεί μια τέτοια επιτροπή να λύσει οικογενειακά προβλήματα τύπου βίας στο σπίτι από τον σύζυγο στη γυναίκα ή από τον γονέα στο παιδί από τη στιγμή που η κοινωνία που ζούμε είναι πατριαρχική. Ο κ. Τσαούλιας είπε επίσης ότι η αλλαγή έρχεται συλλογικά και ριζικά και όχι ατομικά αφού ένα τέτοιας κοινωνικής έκτασης πρόβλημα έχει βαθιές κοινωνικές ρίζες και με ατομικές ενέργειες δεν λύνεται γι’ αυτό και η επιτροπή δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει όπως τίθεται η λειτουργία του στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου αλλά είναι μια μικροπολιτική σκοπιμότητα που θέτει «αρχές» ελαττώνοντας ακόμα περισσότερο την άμεση δημοκρατία αφού ενισχύει τους «μεσάζοντες» του λαού και τον έλεγχό τους προς αυτόν.

Προβληματισμένη τοποθετήθηκε η κ. Αλέκα Κιμουλάκη λέγοντας ότι ο καπιταλισμός είναι ο «μεγαλύτερος παραβάτης», ότι δεν περιμένει να «πέσει» αλλά να μπορέσει να ελαχιστοποιήσει την επίδρασή του γι’ αυτό και πρέπει να προσδιοριστεί τι είναι η «παραβατικότητα» γιατί οι γενικεύσεις κατά τη γνώμη της είναι επικίνδυνες . 

Τελικά το θέμα ψηφίστηκε μόνο από την πλειοψηφία που διοικεί το Δήμο και με την συναίνεση του κ. Γκιζιώτη ο οποίος μπορεί να ψήφισε αρνητικά αλλά με την «παρουσία» του έσωσε την έλλειψη «απαρτίας»…

 
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Απάντηση