Σπύρος Αρβανιτάκης: Η νέα γραμμή 417 θ’ ανακουφίσει το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Αγίας Παρασκευής.

0

Την άποψη ότι η νέα λεωφορειακή γραμμή 417 που θ’ αντικαταστήσει το Β5 στις γειτονιές της Αγ. Παρασκευής, θ’ ανακουφίσει το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Αγ. Παρασκευής, εκφράζει ο συμπολίτης μας συγκοινωνιολόγος Σπύρος Αρβανιτάκης με σχετικό άρθρο που μας απέστειλε και στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής:
«Η προτεινόμενη από τον ΟΑΣΑ νέα λεωφορειακή γραμμή 417 ανήκει στην κατηγορία των λεγόμενων «Τοπικών Γραμμών Αμφίπλευρης Μετεπιβίβασης», δηλαδή αυτών που ξεκινούν και καταλήγουν σε σταθμό μετεπιβίβασης) και θεωρούνται ιδιαίτερα επιτυχημένες κυρίως επειδή μπορούν να’ αξιοποιηθούν για μετεπιβίβαση και προς την μια, αλλά και προς την αντίθετη διαδρομή μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο αναμονής στην στάση, γιατί ο επιβάτης μπορεί να αξιοποιήσει για την μετεπιβίβασή του, τόσο το όχημα της μιας κατεύθυνσης, όσο και αυτό της αντίθετης (παίρνουμε όποιο λεωφορείο περάσει πρώτο).
Ειδικά για την Αγ. Παρασκευή η νέα τοπική λεωφορειακή γραμμή 417, θα ανακουφίσει σημαντικά το συγκοινωνιακό πρόβλημα για τους εξής λόγους:
1. Στην διαδρομή από Νομισματοκοπείο προς Σταθμό Αγία Παρασκευή του μετρό (μέσω των οδών Ελ. Βενιζέλου – Πατρ. Γρηγορίου – Πελοποννήσου – Ελβετίας – Αγ. Ιωάννου – Χαλανδρίου), θα μπορεί να αποβιβάζει αυτούς που παρέλαβε από Νομισματοκοπείο και να επιβιβάζει αυτούς που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν για μετεπιβίβαση τον Σταθμό Αγία Παρασκευή). Το ίδιο και αντίστροφα, κάνοντας την ίδια ακριβώς διαδρομή.
2. Μειώνει τον χρόνο αναμονής στην στάση γιατί ο επιβάτης (στο μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής) μπορεί να αξιοποιήσει για την μετεπιβίβασή του, τόσο το όχημα με κατεύθυνση Νομισματοκοπείο, όσο και αυτό με κατεύθυνση προς Σταθμό Αγία Παρασκευή (παίρνουμε δηλαδή όποιο λεωφορείο περάσει πρώτο).
3. Συνδέει ένα μεγάλο μέρος της πόλης (Συνοικίες Αϊ Γιάννη και Νέας Ζωής) με τον σταθμό Αγία Παρασκευή του μετρό, που τώρα δεν υπάρχει σύνδεση.
4.Καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της συνοικίας του Αϊ Γιάννη (σχεδόν όλη την αριστερά, ανεβαίνοντας την οδό Αγίου Ιωάννου περιοχή), η οποία σήμερα έχει ελλιπή λεωφορειακή εξυπηρέτηση.
5.Προβλέπεται να έχει την ίδια συχνότηταμε την αντίστοιχη αυτής του Β5 που θα αντικαταστήσεικαι υπό προϋποθέσεις καλύτερες.
6.Δημιουργεί συνοχή στην πόλη
Ως εκ τούτου, γίνεται κατανοητό ότι, το 417 είναι μια καλά σχεδιασμένη τοπική γραμμή, διαθέτει αρκετά πλεονεκτήματα καιθα συμβάλει σημαντικά στην αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών της πόλης μας και όχι το αντίθετο, όπως ισχυρίζονται κάποιοι.
Είναι κρίμα που οι αγκυλώσεις, οι αναχρονισμοί κι ο εύκολος αντιπολιτευτικός λόγος, ωθεί κάποιους συνδημότες μας να υποστηρίζουν την παραμονή της κατάστασης ως έχει, δηλαδή να εξακολουθεί να εκτελεί χρέη τοπικής γραμμής το αρθρωτό λεωφορείο της γραμμής κορμός Β5, με ότι αυτό συνεπάγεται, και συγκεκριμένα:
α) Αύξηση του χρόνου διαδρομής έως και κατά 25% σε σχέση με τα μη αρθρωτά λεωφορεία.
β) Συχνές καθυστερήσεις και αναστάτωση όταν τα 18μετρα αρθρωτά οχήματα κολάνε στις στροφές.
γ) Ζημιές στα παρκαρισμένα παρά την οδό Ι.Χ. οχήματα
δ) Σοβαρή αναστάτωση στις γειτονιές επειδή τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οχημάτων δεν συνάδουν με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του τοπικού οδικού δικτύου της πόλης.
Εκ των πραγμάτων λοιπόν, τίθεται το ερώτημα: «Αξίζει όλη αυτή η όχληση και η αναστάτωση, με μοναδικό ίσως πλεονέκτημα την αποφυγή της μετεπιβίβασης στο Νομισματοκοπείο, πλεονέκτημα «αμφιβόλου σημασίας» κατά την γνώμη μας;
Και λέμε «αμφιβόλου σημασίας», γιατί η μετεπιβίβαση στο Νομισματοκοπείο είναι μια Ελκτική μετεπιβίβαση. Μεταφέρει τους επιβάτες στο μετρό (μέσω του οποίου μπορούν να έχουν σύνδεση με όλα τα σημεία του Λεκανοπεδίου) και τις λεωφορειακές γραμμές κορμός.
Την λειτουργικότητα της εν λόγω μετεπιβίβασης αποδεικνύει εξάλλου και το γεγονός ότι σύμφωνα με τις μελέτες, από τους επιβάτες του Β5 μόνο το 5% συνεχίζει μετά το Νομισματοκοπείο, την διαδρομή προς το Κέντρο, αφούτο υπόλοιπο ποσοστό των επιβατών χρησιμοποιούν την μετεπιβίβαση. Είναι κρίμα, γι αυτό το 5% που δεν επιθυμεί να μπει η μετεπιβίβαση στην ζωή του να μείνουν τα πράγματα ως έχουν.
Συνεπώς από την «οπτική πλευρά» του συγκοινωνιολόγου, η νέα λεωφορειακή γραμμή 417, έτσι όπως προτείνεται από τον ΟΑΣΑ παρουσιάζει πολλά πλεονεκτήματα και ένα μόνο μειονέκτημα (αμφιβόλου σημασίας), γι αυτό και πρέπει να «στηριχθεί» και θα έπρεπε εμείς να την είχαμε προτείνειστον ΟΑΣΑ.
Τέλος πρέπει να επισημανθεί, ότι κάποιοι οι φόβοι αναφορικά με το αρνητικό προηγούμενο του 1994, όταν η γραμμή αυτή λειτούργησε με πολλά προβλήματα και στο τέλος απαξιώθηκε, σήμερα δεν ευσταθούν κι αυτό γιατίαπό τότε μέχρι σήμερα έχουν περάσει πολλά χρόνια και έχει «κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι» του ΟΑΣΑ».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ