Κοινωνικές δομές χωρίς αποδείξεις… χωρίς επίσημη χρηματοδότηση… χωρίς απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου και με άρωμα προεκλογικό!

0
ginaika kai dimiourgia

Το θέμα προέκυψε όταν η νέα διοίκηση εισήγαγε στο συγκεκριμένο συμβούλιο θέμα που αφορούσε το πλαίσιο λειτουργίας νέας Κοινωνικής Δομής του Δήμου με τίτλο «Κέντρο Γυναίκας».  Εισηγήτρια του ζητήματος ήταν η καθ’ ύλην αρμόδια αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής κ. Ζωή Φωτεινού η οποία μεταξύ άλλων είπε ότι η καταγραφή μιας κοινωνικής δομής του Δήμου γίνεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με ορισμό πλαισίου λειτουργίας, με καταστατικό και τρόπο διαχείρισης, βήματα που η διοίκηση Ζορμπά δεν είχε ακολουθήσει καθόλου. Σε ερώτηση μας στο Δημοτικό Συμβούλιο σχετικά με τον τρόπο που λειτουργούσε η ίδια δομή επί διοικήσεως Ζορμπά η απάντηση της κ. Φωτεινού ήταν «ουδέν σχόλιον» συμπληρώνοντας ότι οποιαδήποτε μορφή κοινωνικής πολιτικής χρειάζεται απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για να χρηματοδοτηθεί. Παράλληλα στην ίδια ερώτηση ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Σπύρος Παπαγεωργίου εκτός μικροφώνων απάντησε «Στον αέρα!». filadio ginaikwn olokliro
Είναι γεγονός λοιπόν ότι η «δομή» που είχε ιδρυθεί επί διοικήσεως Βασίλη Ζορμπά δεν είχε απόφαση Δ.Σ. οπότε δεν είχε και επίσημη χρηματοδότηση. Το γεγονός αυτό επιβεβαίωσε στην ίδια συνεδρίαση και ο πρώην Δήμαρχος Βασίλης Ζορμπάς δηλώνοντας ότι ο «πολυχώρος Γυναίκα και  Δημιουργία»  αυτοχρηματοδοτούνταν από τις συμμετέχουσες γυναίκες με λίγα έξοδα σε «κάποια τζάμια» και «κάποια χρώματα».
Ο Βασίλης Ζορμπάς δηλαδή δήλωσε ότι ο Δήμος Αγίας Παρασκευής λειτουργούσε σ’ ένα βαθμό σαν την Ανοιχτή συνέλευση κατοίκων, με τη μόνη διαφορά ότι η δεύτερη το κάνει με μεγαλύτερη διαφάνεια. Ο κ. Ζορμπάς «ξέχασε» να αναφέρει ότι εκτός από κάποια «τζάμια» και κάποια «χρώματα» χρήματα δαπανήθηκαν (από χορηγία ; από τον δημοτικό κορβανά 😉 και στην έκδοση ενημερωτικού φυλλαδίου με τίτλο «Η πόλη αγκαλιάζει τη γυναίκα» και το οποίο ανέλυε τι προγράμματα πραγματοποιούνταν.

Σύμφωνα λοιπόν με το επίσημο φυλλάδιο, ο πολυχώρος πραγματοποιούσε δράσεις που αφορούσαν τέσσερις θεματικές ενότητες: α) συμβουλευτική, β) ανάπτυξη δεξιοτήτων, γ) τέχνη και αισθητική και δ) ψυχαγωγία. Αυτές οι τέσσερις ενότητες αφορούσαν επιμέρους δραστηριότητες. Συγκεκριμένα η πρώτη ενότητα είχε ως δραστηριότητες «ομάδα ψυχοκοινωνικής στήριξης – group therapy», «ομάδα art therapy» (ψυχοθεραπεία μέσω Τέχνης), «συμβουλευτική για την απασχόληση», «συμβουλευτική για νομικά ζητήματα» και «δράσεις αλληλεγγύης και κοινωνικής δικτύωσης».  Η δεύτερη ενότητα είχε ως δραστηριότητες «Ομάδα ραπτικής», «ομάδα ανακύκλωσης και μεταποίησης» και «ομάδα παραδοσιακού κεντήματος και πλέξιμο». Η τρίτη ενότητα αφορούσε «Ομάδα αισθητικής» (συγκεκριμένα το φυλλάδιο έγραφε «προτάσεις και συμβουλές που βελτιώνουν την εικόνα μας»), «λογοτεχνική και συγγραφική ομάδα» και «Ομάδα θεάτρου». Τέλος, η τέταρτη ενότητα αφορούσε «ομάδες χοροθεραπείας και γιόγκα», «Μουσικές – πολιτιστικές εκδηλώσεις» και «ενημερωτικές ομιλίες (για θέματα υγείας, κοινωνικά, κ.α.)».
Επισημαίνεται ότι στο εν λόγω φυλλάδιο το σήμα του Δήμου Αγίας Παρασκευής καθώς και το αντίστοιχο της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής δεσπόζουν, δίνοντας σαφές μήνυμα ότι πρόκειται για παροχή του Δήμου. Επιπλέον τον Μάρτιο του 2014 που εγκαινιάστηκε ο χώρος – δύο μήνες πριν τις εκλογές – ο Βασίλης Ζορμπάς σε φωτογραφία που μπορείτε να δείτε, και ο ίδιος δημοσίευσε, είχε μιλήσει σε «δημοσιογράφους και κανάλια» για την πρωτοποριακή κίνηση του Δήμου. Σε όλα αυτά έρχεται και κλειδώνει η προεκλογική διαφήμιση του έργου του κ. Ζορμπά κατά την οποία δημοσίευσε ότι στις δράσεις συμμετείχαν 300 περίπου γυναίκες.      

Για όλα τα ανωτέρω λοιπόν ο Βασίλης Ζορμπάς μας λέει ότι οι γυναίκες πήγαιναν στο χώρο, πλήρωναν μόνες τους τις δασκάλες (οι οποίες μάλλον θα ήταν αρκετές) κι έφευγαν. Από την άλλη πλευρά, ανακοίνωση που εξέδωσε η πρώην αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής κ. Γερασιμία Μουχτούρη, αναφέρει τα εξής:  
    
mouxtouri«Μετά από την τόση φιλολογία και παραφιλολογία σχετικά  με την παράνομη ή μη παράνομη λειτουργία του πολυχώρου «Γυναίκα και  Δημιουργία» θεωρώ υποχρέωσή μου να ενημερώσω τους συνδημότες για τη φιλοσοφία αυτής της Δομής.
Ως διοίκηση, θελήσαμε να δημιουργήσουμε ένα χώρο συνάντησης των γυναικών με ποικίλες δραστηριότητες ,με  κατάλληλη επωνυμία για να αποφύγουμε τον ιδρυματικό χαρακτήρα.
     Επιλέξαμε χώρο της ιδιοκτησίας του δήμου και με χορηγίες των συμπολιτών  και το μεράκι των εθελοντριών, τον ΣΤΗΣΑΜΕ. Στεγάσαμε υπάρχουσες ομάδες, διαμορφώσαμε θεματικές ενότητες με βάση τα δηλωθέντα ενδιαφέροντα. Ως δήμος, είχαμε την εποπτεία του χώρου  που παραχωρήσαμε κι όχι των ομάδων. Τον λειτουργήσαμε πιλοτικά μέχρις ότου μας εγκριθεί το Πρόγραμμα Κοινωνικού Αποκλεισμού και Κοινωνικών  Διακρίσεων. Εγκαινιάστηκε στις οκτώ Μαρτίου και συμπεριλαμβανομένων των αργιών του Πάσχα, λειτούργησε ως και τον Ιούνιο.
     Οι ομάδες ήταν αυτοδιαχειριζόμενες και αυτοχορηγούμενες όπως άλλωστε  ξεκίνησε παλαιότερα κι η λειτουργία  του ΚΑΠΗ και όπως λειτουργούν οι δράσεις των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων στα σχολεία.
Δεν είχαμε προσωπικό αλλά εθελόντριες που παρέμεναν στο χώρο και είχαν την ευθύνη  των κλειδιών, καθάριζαν και προσέφεραν καφέ.
     Ο Δήμος δεν είχε κέρδος, ήταν ένα ανοικτό αυτοδιαχειριζόμενο Κέντρο όπου οι ομάδες κάλυπταν τα λειτουργικά τους έξοδα με απαλλαγή των ευάλωτων οικονομικά μελών. Παρέδωσα τη  Δομή λέγοντας στη διάδοχό μου, κ. Φωτεινού ότι  αγαπώ το Κέντρο που στήθηκε και <μπουσουλάει>, τον βηματισμό του -με μας- θα τον εύρισκε από τον Σεπτέμβριο. Αυτά για την αποκατάσταση της  ΑΛΗΘΕΙΑΣ»
                                                     
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι οι σχέσεις του πρώην Δημάρχου και της πρώην αντιδημάρχου έχουν ψυχρανθεί μετά την ανακοίνωση της τελευταίας ότι δεν αναγνωρίστηκε ως έπρεπε το έργο της από την δημοτική ομάδα που ανήκει, όπως έπραξε η ιδεολογικά αντίπαλη παράταξη.
Ωστόσο, τόσο η ανακοίνωση της κ. Μουχτούρη όσο και τα λεγόμενα του κ. Ζορμπά γεννούν πληθώρα ερωτημάτων:

1) Πώς γίνεται η διοίκηση Ζορμπά προεκλογικά να αναφέρει μέσω φυλλαδίων ότι ο Δήμος παρέχει τις υπηρεσίες και σήμεραfiladio ginaikwn 01 να μιλάνε ο πρώην Δήμαρχος και η πρώην αντιδήμαρχος για «αυτοχρηματοδότηση» ;
2) Γιατί πραγματοποιήθηκαν εγκαίνια όταν δεν υπήρχε καν απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για έναρξη της κοινωνικής δομής ;
3) Πώς θα εντασσόμασταν στο Πρόγραμμα Κοινωνικού Αποκλεισμού και Κοινωνικών  Διακρίσεων όταν δεν υπήρχε απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου ;
4) Πώς γίνεται η κ. Μουχτούρη σήμερα να χαρακτηρίζει τη δράση αυτή του Δήμου ως ένα «ανοικτό αυτοδιαχειριζόμενο Κέντρο» όταν στο προεκλογικό φυλλάδιο ο κ. Ζορμπάς με μήνυμα στους πολίτες δήλωνε «Κόντρα στα ρευστά και δυσοίωνα μηνύματα των καιρών, ΕΜΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ, μία νέα ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΟΜΗ, ένα πολυχώρο δραστηριοτήτων και δημιουργίας για τις της πόλης μας» ; γιατί δεν μιλούσαν τότε για «αυτοδιαχειριζόμενο χώρο» αλλά για «κοινωνική δομή»;
5) Ποιος, πού και πώς ήλεγχε τον τρόπο που μεταφέρονταν/ανταλλάσσονταν/δίνονταν χρήματα μεταξύ 300 γυναικών και των δασκάλων ;
6) Λαμβάνοντας υπόψη την εκδοχή του κ. Ζορμπά, από τη στιγμή κατά την οποία υπήρχαν επαγγελματίες δάσκαλοι στο χώρο γεννάται το ερώτημα για το κατά πόσο δίνονται χώροι του Δήμου για να ασκούνται  δραστηριότητες από ιδιώτες (επί πληρωμή) χωρίς να λαμβάνει αντίτιμο ο Δήμος.
 
Σε ότι αφορά το νέο πλαίσιο που δίνεται από τη διοίκηση Σταθόπουλου για τη συγκεκριμένη δράση του Δήμου, θα διαβάσετε σε διαφορετικό ρεπορτάζ.

Χρήστος Μπαλωτής

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Απάντηση